جمعه 7 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفارت ايران در باكو ارتباط يك گروه تروريستي با ايران را كذب خواند، ایسنا

سفارت ايران در باكو اخباري مبني بر ارتباط يک گروه تروريستي بازداشت شده در جمهوري آذربايجان با نهادهاي امنيتي ايران را تكذيب كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در بيانيه سفارت جمهوري اسلامي ايران در باكو در اين‌باره آمده است:

ـ سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در قبال کشورهاي همسايه به‌خصوص جمهوري آذربايجان همواره مطابق با حسن هم‌جواري، تعامل سازنده و دخالت نكردن بوده و اين استراتژي را در عمل پياده کرده است. حمايت همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از تماميت ارضي جمهوري آذربايجان در مجامع بين‌المللي، توسعه روابط سياسي و اقتصادي و شروع همکاري‌هاي رسانه‌يي اخير حاکي از اين جهت‌گيري است. بي‌شک نزديکي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان در منطقه و توسعه تعاملات ميان دو كشور، به ويژه نزديکي بيش از پيش افکار عمومي دو طرف خطري جدي براي نظام سلطه جهاني و مخالفان عزت و استقلال دو کشور است. از اين رو هر از گاهي سناريويي را جهت ايجاد شکاف در روابط دو کشور شاهديم.

به روشني معلوم است که سناريوي اخير در راستاي تحت پوشش قرار دادن ترور دانشمندان هسته‌يي جمهوري اسلامي ايران توسط نيروهاي وابسته به رژيم صهيونيستي است. اقدامي که اعتراض بسياري از مقامات و نيروهاي بين‌المللي را نيز موجب شده است. چنين برنامه‌هايي بي‌شک از سوي دشمنان دو کشور طراحي شده و ضمن آن که تخريب چهره بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران را مد نظر دارد، روابط دو کشور را نيز مورد هدف قرار داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردم شريف جمهوري آذربايجان به خوبي از توطئه‌هاي مختلف صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها عليه روابط دو کشور آگاه هستند و بي‌شک اين گونه سناريوها را در چارچوب سياست اسلام ستيزي و ايران هراسي غرب ارزيابي مي كنند.

با توجه به اراده روساي جمهور دو کشور براي توسعه روابط، چنين تحرکاتي نمي‌تواند در روابط استراتژيک دو کشور خللي ايجاد كند. با اين حال، لازم است هوشياري و نظارت دقيق‌تر و جدي‌تري در انتشار گزارشاتي از اين نوع صورت گيرد تا هيچ اقدامي خارج از اراده سياسي رهبران دو کشور عملي نشود.

به گزارش ايسنا، چندي پيش در برخي از رسانه‌هاي آذري اخباري مبني بر بازداشت دو نفر به اتهام سوء قصد به سفير رژيم صهيونيستي در باكو منتشر شده و در اين اخبار مدعي ارتباط اين دو فرد با جمهوري اسلامي ايران شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016