یکشنبه 16 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک جوان ديگر در شوش تحت شکنجه کشته شد، کُردپا


کُردپا: محمد کعبی فرزند جاسم ،جوان عرب اهل شوش که کمتر از دو هفته پيش به دست نيروهای اداره اطلاعات در اين شهر بازداشت شده بود روز پنجشنبه گذشته سيزدهم بهمن ماه زير شکنجه کشته شد.

بنا به گزارش ارسالی فعالان حقوق بشر اهواز به آژانس خبررسانی کُردپا، يک کارمند ستاد خبری اداره اطلاعات شوش در تماس با خانواده کعبی ضمن اعلام اين خبر به آنها اخطار کرده که از برپايی مراسم عزاداری خودداری کنند. به گفته شخص تماس گيرنده جنازه محمد را کارمندان ادراه اطلاعات در مکانی دفن کرده‌اند و نيازی به مراجعه برای دريافت جنازه و دفن و برپايی مراسم عزا وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد کعبی چندی پيش به همراه خواهر خود خديجه و پدرش جاسم کعبی در منزل مسکونی خود در محله احمد آباد دستگير شده بودند.

با انتشار خبر مرگ محمد کعبی در شوش ،ساير محله های عرب نشين اين شهر با بر پايی مراسم يزله و پايکوبی ضمن ابراز همدردی با خانواده کعبی خواستار پيگيری عاملان مرگ اين جوان در اداره اطلاعات اين شهر شده اند.

پيش از اين نيز دوجوان ديگر به نام‌های ناصر آلبوشوکه درفشان (۲۰ ساله) در روز يازدهم بهمن ماه زير شکنجه نيروهای اداره اطلاعات اهواز جان سپرده و قبل از او نيز رضا مغامسی در بازداشتگاه اداره اطلاعات دزفول کشته شده بود.

به گفته‌ی منابع محلی، فعالان عرب اهوازی از سکوت محافل اپوزيسيون ايرانی داخل و خارج از کشور نسبت به سکوت در برابر اين شيوه عملکرد نيروهای امنيتی حکومت اسلامی ايران انتقاد کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016