سه شنبه 18 بهمن 1390

درخواست فرزندان موسوی و کروبی از مردم در آستانه ۲۵ بهمن: پژواک صدای حق خواهی ما باشيد، کلمه

فرزندان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در نامه مشترکی، از همه هموطنان و انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه و عدالت‌جو در جهان خواسته‌اند که پژواک صدای حق‌خواهی آن‌ها بوده و صدای‌شان را به گوش جهانيان برسانند تا زندانيان آن‌ها و همه زندانيان سياسی و عقيدتی در سراسر
ايران آزاد شوند

به گزارش کلمه، در اين نامه مشترک با اشاره به روند غير قانونی و غير انسانی حصر خانگی ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی و توجيهات حاکميت در ادامه اين حصر آمده است: ما اعضای خانواده اين عزيزان با صراحت و قطعيت می گوييم که آنها برخلاف خواست خود و برخلاف قانون يک سال است که در بازداشت به سر می برند و جز تعدادی تماس تلفنی و ديدار محدود ،کوتاه و کنترل شده حق هرگونه ارتباطی با بيرون از آنها سلب شده است . آنها از حقوق قانونی خود محروم مانده اند . تا کنون هيچ شخص مسئولی حتی همين اقدام غير قانونی راهم بنا بر جايگاه حقوقی خود نپذيرفته است . آنها از نظارت ارگان بی طرف بر خوراک و سلامتی و دارو بی بهره اند . و در مورد امنيت و کجايی مکان نگهداری آنان ابهامات زيادی وجود دارد و اين نگرانی‌ها روز به روز برای ما شديدتر شده است.

فرزندان موسوی و کروبی با ابراز نگرانی از وضعيت سلامت و امنيت آنان تصريح کرده اند: ما اعضای خانواده اين عزيزان با صراحت و قطعيت می گوييم که آنها برخلاف خواست خود و برخلاف قانون يک سال است که در بازداشت به سر می برند و جز تعدادی تماس تلفنی و ديدار محدود ،کوتاه و کنترل شده حق هرگونه ارتباطی با بيرون از آنها سلب شده است . آنها از حقوق قانونی خود محروم مانده اند . تا کنون هيچ شخص مسئولی حتی همين اقدام غير قانونی راهم بنا بر جايگاه حقوقی خود نپذيرفته است . آنها از نظارت ارگان بی طرف بر خوراک و سلامتی و دارو بی بهره اند . و در مورد امنيت و کجايی مکان نگهداری آنان ابهامات زيادی وجود دارد و اين نگرانی‌ها روز به روز برای ما شديدتر شده است.

آنان از حاکمان بر جان و مال و ناموس مردم خواسته اند از راه ضد ملی و ضد دينی و ضد انسانی که در سرکوب هر منتقد و مخالف خود در پيش گرفته اند و کشور را درلبه پرتگاه جنگ و ويرانی قرار داده اند به راه منطق وقانون و مصلحت مردم و ميهن برگردند.

متن کامل اين نامه که در اختيار سحام نيوز و کلمه قرار گرفت، به شرح زير است:

به نام خدا
هم وطنان مظلوم ، رنجديده و فداکار

انسان های حق طلب ، آزادی خواه عدالت جو در جای جای جهان

نزديک يک سال است که عزيزان ما برخلاف نص صريح قوانين داخلی و تمامی کنوانسيون های بين المللی و به دنبال درخواست مجوز سال گذشته برای راهپيمايی ۲۵ بهمن در آنچه به صورت يک بدعت حقوقی حبس خانگی و درعمل زندانی بی نام ونشان است ، قرار دارند .حتما بياد داريد که اين راهپيمايی برای حمايت از جنبش های ضد استبدادی منطقه بود . کاری که نه برای شما و نه همراهان به بندکشيده شده شما حال در هر زمان ، نه تنها جرمی نيست بلکه نشانی از رشد اجتماعی و مسئوليت پذيريست .

آقايان موسوی و کروبی سالها در مسئوليتهای طراز اول کشور به مردم خدمت کرده اند. هشت سال رياست مجلس و هشت سال نخست وزيری کشور تحت سخت ترين شرايط جنگی داخلی و محاصره اقتصادی ، کم ترين سابقه عزيزان ماست. آيا جز اين است که در تمامی اين سالها دلسوز يار و امين هموطنان خود بوده اند؟
اين دو بزرگوار در انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ حتی از همه فيلترهای شورای نگهبان که با بدعتی به نام نظارت استصوابی و برخلاف شعارها و آرمان های بنيانگذار انقلاب در رابطه با «آزادی» برای همگان به گزينش اوليه نامزدهای انتخاباتی می پردازد، عبور کردند و طبق همان قوانين به فعاليت انتخاباتی پرداختند .آنها در حالی که شاهد تخلف های فراوان از سوی نامزد رقيب بودند، که همه امکانات کشور و همه نوع حمايت سياسی را در پشت خود داشت ، به رقابتی سالم و عادلانه پرداختند و در مناظره هايشان نيز در کمال ادب و با بصيرت کامل و دلسوزی و با رعايت تمام مصالح ملی نظراتی را در نقد شرايط موجود مطرح کردند که تماما امروز سخنی است که ديگر همگی بدان معترفند و خود نيز تکرار می کنند.

ايشان، پس از اعلام نتايجی که کاملا غير منتظره و خلاف همه مشهودات و مستندات بود و اعتراضات ميليونی مردم که براساس قانون اساسی کشور صورت گرفت؛ نظر اعتراضی خود را ابراز داشتند و پا به پای مردم معترض ايستادگی کردند. خود کتک خوردند و شهيد دادند و با انبوه توطئه ها ، افترا و سرکوب ها و لشگرکشی اراذل به خانه و کاشانه خود مواجه شدند.

آخرين حربه ای که عليه اين عزيزان به کار گرفته شد برخورد غيرانسانی و غير قانونی مبنی بر به اصطلاح حبس خانگی آنهاست. اينک يک سال از اين عمل ضد انسانی می‌گذرد . در اين مدت مقامات و نهادهای حاکم که دست شان از هر محمل قانونی خالی است، جز اين دروغ که آنها خودشان خواهان مراقبت از خويش بوده‌اند و ما‌‌ برای حفظ جان آنها چنين کرده ايم ، حرفی برای گفتن و منطقی برای ارائه به افکار عمومی داخلی و جهانی ندارند . آيا اين که هر از گاهی دروغهای آشکاری از زبان بعضی افراد مسئول در داخل و خارج از کشور به گوش می رسد ، با حقايق در تعارض نيست؟

ما اعضای خانواده اين عزيزان با صراحت و قطعيت می گوييم که آنها برخلاف خواست خود و برخلاف قانون يک سال است که در بازداشت به سر می برند و جز تعدادی تماس تلفنی و ديدار محدود ،کوتاه و کنترل شده حق هرگونه ارتباطی با بيرون از آنها سلب شده است . آنها از حقوق قانونی خود محروم مانده اند . تا کنون هيچ شخص مسئولی حتی همين اقدام غير قانونی راهم بنا بر جايگاه حقوقی خود نپذيرفته است . آنها از نظارت نهادهای بی طرف بر خوراک و سلامتی و دارو بی بهره اند . و در مورد امنيت و کجايی مکان نگهداری آنان ابهامات زيادی وجود دارد و اين نگرانی‌ها روز به روز برای ما شديدتر شده است .

اينک ما خانواده آقايان کروبی و موسوی و خانم رهنورد از طرف آنان اعلام می کنيم که ما و عزيزان مان به اين زندان هرچه که باشد خانگی يا غير خانگی ، معترضيم و خواهان پايان دادن به اين اقدام ضد انسانی و ضد قانونی هستيم. مسببين اينگونه رفتارها به خوبی می دانند که با اقداماتی چنين، در اراده عزيزان ما در حق خواهی خويش و دفاع از آرمان هايی که ميليون ها هم وطن مان در خيابان ها ابراز کردند و خون خود را نثار نمودند و دهها شهيد دادند و دچار حبس وشکنجه و انواع مسايل ديگر شدند و نيزهزاران زندانی که همچنان مقاوم و استوار در حبس اند؛ خللی ايجاد نخواهد کرد.

ما از حاکمانِ بر جان و مال و ناموس مردم می خواهيم از راه ضد ملی و ضد دينی و ضد انسانی که در سرکوب هر منتقد و مخالف خود در پيش گرفته اند و کشور را درلبه پرتگاه جنگ و ويرانی قرار داده اند به راه منطق وقانون و مصلحت مردم و ميهن برگردند.

ما خانواده آقايان موسوی و کروبی، که برعهد خود با مردم در دفاع از حقوق شان وفادار واستوار مانده اند؛ اينک به خاطر حقوق از دست رفته آنها ، به عنوان نمادی از حقوق از دست رفته مردم ايران و مخصوصا شهدای مظلوم و زندانيان بی گناه ، از همه هموطنان مظلوم و رنج ديده و فداکار و از همه انسان های حق طلب و آزادی خواه و عدالت جوی، هم گام با هموطنان داخل کشور که خواهان تسلط مردمسالاری واقعيند ، در جای جای جهان ميخواهيم پژواک صدای حق خواهی ما باشند . و صدای مارا به گوش جهانيان برسانند که: “زندانيان مظلوم و مقاوم ما وهمه زندانيان سياسی و عقيدتی را در سراسر ايران آزاد کنيد . کشور وملتی با اينهمه سرفرازی و بزرگی شايسته اين حد رنج تنگناهای اقتصادی و سياسی وخدای‌ناکرده جنگ نيست .”

خانواده مهدی کروبی و ميرحسين موسوی
۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۰


Published from gooya news {http://news.gooya.com}
Copyright © 2009 news.gooya.com
All rights reserved for the original source