شنبه 29 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت خبرنگار و راننده محلی نمايندگی صداوسيما در باکو، فارس

خبرگزاری فارس: در ادامه اقدامات محافل مخالف مناسبات دوستانه رسانه‌ای ايران و جمهوری آذربايجان، پليس باکو و نيروهای لباس شخصی دو نفر از نيروهای محلی صداوسيما در باکو را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با موج جديد بازداشت نيروهای اسلامگرا در جمهوری آذربايجان، پليس اين کشور پنجشنبه شب گذشته طی سناريو خطرناکی که بمنزله تشديد فشارها به نمايندگی‌های ايران و جلوگيری از اجرای روند تفاهمات رسانه‌ای می‌باشد، با مراجعه به خانه‌های خبرنگار محلی و راننده نمايندگی صداوسيما، آنها را بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته يکی از بستگان آنار اين خبرنگار پنج نفر پليس بدون ارايه حکم، برادرش را از منزلش بازداشت و به کلانتری برده و از آنجا به قرارگاه مرکزی پليس باکو منتقل کرده‌اند.

آنار بايراملی که طی چهار سال اخير خبرنگار محلی صداوسيما می‌باشد در افکار عمومی جمهوری آذربايجان به عنوان يکی از متعهدترين خبرنگارها شناخته می‌شود.

تاکنون گزارش رسمی در اين خصوص بازداشت‌ها منتشر نشده اما احتمال می‌رود برای جلوگيری از اطلاع رسانی آزاد، پليس اتهامات ساختگی متوجه آنها سازد.

بويژه اينکه در گنجه، باکو، نارداران و جليل آباد نيز پليس طی دو روز اخير بيش از چهل نفر از فعالان اسلامی و روحانيون را بازداشت و به سبک اتهام زنی‌های دوران شوروی، آنها را به داشتن مواد مخدر متهم کرد.

استفاده از حربه مواد مخدر برای بازداشت فعالان اسلامی در جمهوری آذربايجان در شرايطی است که از سال ۲۰۰۴ سربازان آذری اعزام شده به افغانستان بهمراه اشغالگران آمريکايی از مزارع کشت خشخاع محافظت می‌کنند.

جمهوری آذربايجان ۳۱ ژانويه گذشته نيز خبرنگار صداوسيما را از فرودگاه باکو اخراج کرد.

در شرايطی که جمهوری آذربايجان ادعای آزادی فعاليت خبرنگاران و امنيت آنها را دارد.

در جريان سفر سوم دسامبر آقای علی حسن اف نماينده ويژه رئيس جمهوری آذربايجان به تهران دو کشور به توافقات مهمی بر مبنای تشکل کميته مشترک رسانه‌ای دست يافتند اما پس از بازگشت نماينده ويژه رئيس جمهوری آذربايجان محافل مغرض با اقدامات منفی سعی کردند مانع تشکيل نشست‌های کميته مشترک رسانه ای بشوند .

در اين راستا راننده و خبرنگار محلی صداوسيما در باکو در شرايطی بازداشت شده‌اند که دو روز قبل گزارشی درباره کمک رئيس جمهوری آذربايجان به بازسازی مسجد "گوی مسجد" باکو تهيه کرده بودند، اما اين اقدام موجب ناخرسندی برخی محافل مغرض شد که از هرگونه همکاری رسانه‌ای بين دو کشور نگران هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016