شنبه 29 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون فنی وزارت اطلاعات: شبکه اينترنت "جاسوس" است، ويروس استاکس‌نت ۱۶ هزار رايانه را آلوده کرد، فارس


خبرگزاری فارس: معاون فنی وزارت اطلاعات گفت: شبکه اينترنت عامل تهديد يا ابزار جاسوسی نيست بلکه خود تهديد و جاسوس است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آهنگران معاون فنی وزارت اطلاعات با حضور در نخستين همايش ملی دفاع سايبری با اشاره به اينکه استفاده از اينترنت روز به روز در حال گسترش است، چگونگی توسعه آن را در قالب تلفن‌های همراه عاملی در جهت دريافت اطلاعات شخصی و هويت‌دار بودن افراد استفاده‌کننده از شبکه اينترنت دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: توسعه تلفن‌های همراه که قابليت ارتباط با فضای مجازی و سايبری را دارند از اين جهت رو به گسترش است که علاوه بر اينکه هويت فرد وارد شده به فضای مجازی مشخص می‌شود بلکه با استفاده از سيستم موقعيت‌ياب جهانی، GPS، موقعيت مکانی فرد نيز مشخص می‌شود و اين نسبت به شرايط فعلی که افراد با هويت‌های مختلف وارد فضای اينترنت می‌شوند، متفاوت است.

آهنگران پيرامون ويروس استاکس‌نت گفت: اين ويروس بر اثر بی‌دقتی وارد برخی از مراکز صنعتی شده بود و براساس آمارها حدود ۱۶ هزار رايانه را آلوده کرد ضمن اينکه اين ويروس يک ويروس عمل‌گراست که کنترل دور‌های ابزارهای صنعتی را تغيير می‌دهد که اين تغيير دور منجر به شوکی شديد در ابزارهای صنعت می‌شود.

معاون فنی وزارت اطلاعات به ويروس DUQ اشاره کرد و گفت: اين ويروس يک ويروس کنترل‌کننده است و به منظور جمع‌آوری اطلاعات طراحی شده و می‌توانست با قرار گرفتن در رايانه‌های مختلف متناسب با نوع کاربری، نوع سيستم مشخص را به واردکننده ويروس اطلاع دهد مثلاً اگر رايانه‌ای کاربری اقتصادی در بانک داشت را با رايانه‌ای که در صنعت برای مقاصد صنعتی استفاده می‌شود، متمايز می‌کرد.

وی تصريح کرد: يکی از مشکلات پيش‌رو به دليل تحريم‌های موجود، استفاده از ضدبدافزارهای به روز است زيرا در حال حاضر و با توجه به تحريم‌های موجود به روز کردن ضدبدافزارهای فعلی در بسياری از موارد ممکن نيست و اين موجب می‌شود تا ما به طراحی ضدبدافزار بومی روی آوريم و سازمان پدافند غيرعامل نيز بايد يکی از اهداف خود را طراحی ضدبدافزار ملی و بومی قرار دهد.

آهنگران در پايان خاطرنشان کرد: شبکه اينترنت عامل تهديد يا ابزار جاسوسی نيست بلکه خود تهديد و خود جاسوس است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016