چهارشنبه 10 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده های زندانيان سياسی بابل: به ملاقات عزيزان خود نمی رويم تا از شناسنامه های آنان سوءاستفاده نشود، کلمه

جمعی از خانواده های زندانيان سياسی زندان متی کلای بابل با انتشار بيانيه ای با بيان اينکه “چهارشنبه هفته گذشته، در ملاقات کابينی که با همسران و فرزندان خويش داشتيم، مسئولين زندان دستور دادند که ما برای ملاقات بعدی با عزيزان خود، بايد شناسنامه آنها را نيز با خود بياوريم و تحويل زندان بدهيم تا در انتخابات فرمايشی روز جمعه از شناسنامه پاک عزيزان ما استفاده شود.”، اعلام کرده اند: با اعتراض به اين شرط غيرقانونی رئيس زندان، به ملاقات عزيزان خود نمی رويم تا امکان هرگونه سوءاستفاده از شناسنامه های عزيزانمان سلب شود.

به گزارش کلمه، اين خانواده ها در بخشی از بيانيه ی خود آورده اند: عزيزان دربند ما، پيش تر اعلام کرده بودند که اين انتخابات توهين به حرمت انسانی و شعور شهروندی است و بلا شک انتخاباتی که در آن صدای مخالف زندانی است و حقّ هيچگونه فعاليت و حضوری ندارد، جز صحنه رقّت بار و بی شرمانه انتصابات، چيز ديگری نيست. حال، از ما که خود رنج کشيده هوس های قدرت طلبانه مسئولين هستيم، خواسته اند که شناسنامه عزيزان خود را برای انتخابات به همراه داشته باشيم و در غير اين صورت ملاقات آتی لغو خواهد شد.

متن کامل اين بيانيه که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

” لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا . ”

” خداوند علنی کردن سخن در باره‏ی بدی [ديگران‏] را دوست ندارد مگر کسی که بر او ستم رفته باشد، و خداوند شنوای داناست.”

اين روزهايی که سپری می شود، روزهای نزديک شدن به انتخابات فرمايشی مجلس و جريان کاذب ايجاد شور و هيجان در مردم است. از ماه ها پيش، مسئولان امنيتی اقدام به زندانی نمودن فعالين سياسی در تمامی نقاط کشور نموده اند و با گذشت زمان شاهد افزايش بازداشت ها و حبس های غيرقانونی فعالين سياسی هستيم. تمامی اين زندان و حبس و بازداشت و بازجويی ها، چيزی جز فروختن آخرت به چند صباحی قدرت آلوده به خون نيست.

در ادامه اين اقدامات غيرقانونی، چهارشنبه هفته گذشته، در ملاقات کابينی که با همسران و فرزندان خويش داشتيم، ناباورانه شاهد آن بوديم که مسئولين زندان پيامی دور از قانون و انصاف از رئيس زندان متی کلای بابل، ناصر بابازاده، به ما ابلاغ می کنند. ايشان بدون هيچ پايه و اساس قانونی، دستور دادند که ما برای ملاقات بعدی با عزيزان خود، بايد شناسنامه آنها را نيز با خود بياوريم و تحويل زندان بدهيم تا در انتخابات فرمايشی روز جمعه از شناسنامه پاک عزيزان ما استفاده شود.

عزيزان دربند ما، پيش تر اعلام کرده بودند که اين انتخابات توهين به حرمت انسانی و شعور شهروندی است و بلا شک انتخاباتی که در آن صدای مخالف زندانی است و حقّ هيچگونه فعاليت و حضوری ندارد، جز صحنه رقّت بار و بی شرمانه انتصابات، چيز ديگری نيست. حال، از ما که خود رنج کشيده هوس های قدرت طلبانه مسئولين هستيم، خواسته اند که شناسنامه عزيزان خود را برای انتخابات به همراه داشته باشيم و در غير اين صورت ملاقات آتی لغو خواهد شد.

مسئولين با گرو گرفتن حق اوليه هر زندانی، که ملاقات او با خانواده اش است، سعی در به عجز کشاندن و سوءاستفاده از موقعيت عاطفی خانواده های زندانيان سياسی را دارند. اما عزيزان ما به سبب خردورزی و حفظ ارزش های انسانی، در بند هستند و ما نيز با حمايت از آرمان های پاک ايشان، حدود شرع و عقل را قربانی عواطف نمی کنيم و با اعتراض به اين شرط غيرقانونی رئيس زندان، به ملاقات عزيزان خود نمی رويم تا امکان هرگونه سوءاستفاده از شناسنامه های عزيزانمان سلب شود.

همچنين چندين روز است که با عزيزان دربند خود تماس تلفنی نداشته ايم و از وضعيت آنان باخبر نيستيم. احتمال می رود اين روند محدود شدن تماس ها، رفتاری مستقل از تصميمات زندان و دستور گرفته از مقامات بالاتر است. پر واضح است اين آزارهايی که به هر بهانه ای به زندانيان سياسی و خانواده هايشان وارد می شود، نشان از عدم حکمفرمايی قانون بر تصميمات مسئولين مربوطه دارد. اميد است آنان که در سراشيبی بی قانونی و ظلم فرو افتاده اند، به اعمال ناروای خود، آگاه و به اصول اوليه انسانيت و قانون مداری پايبند شوند.

جمعی از خانواده های زندانيان سياسی زندان متی کلای بابل
۹ اسفند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016