جمعه 12 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت تعدادی از فعالان عرب

در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، شامگاه روز چهارشنبه ۱۰ اسفند سال نود، مصادف با ۲۹ فوريه ۲۰۱۲،تعداد ديگری از جوانان وفعالان فرهنگی وسياسی عرب در شهرهای اهواز، آبادان، شوش، حميديه، معشور، خفاجيه، محمره وديگر شهرستان ها، به دست نيروهای امنيتی دستگير وروانه بازداشتگاه های ناجا و وزارت اطلاعات شده اند.

گزارش های رسيده از "حی الثوره" در اهواز گوياست که ۵ تن از جوانان عرب که در حال برچيدن تراکت های تبليغاتی برخی نامزدها وپلاکاردهای فرمانداری اين شهر بودند توسط نيروهای ويژه ناجا دستگير شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قبل از دستگيری اين تعداد، فعالان حقوق بشر از سراسر اقليم گزارش داده اند که برخی از جوانان فعال و نيروهای تحصيل کرده قبل از آغاز انتخابات دستگير شده اند.

نکته جالب توجه اين است که در تماسی تلفنی يک کارمند نهاد امنيتی با خانوداه يکی از دستگير شدگان در شوش به نام "عبد السلام حمزاوی" از آنها خواسته اند که شناسنامه عبدالسلام را جهت شرکت او در انتخابات به درب نگهبانی آن يگان که گويا ستاد خبری اداره اطلاعات است تحويل دهند.

در اين ميان در سطح شهر شايع شده است که بازداشت شدگان به محض اتمام انتخابات آزاد خواهند شد.

چندی قبل شهرهای شوش ،اهواز وحميديه شاهد موجی گسترده از بازداشت ها بود. دستگيری ها بر اساس تصميم تعدادی از جوانان عرب مبنی بر لزوم تحريم انتخابات مجلس صورت گرفت.

خبرنگار ما از شوش گزارش داد که يزله گويی شهروندان عرب در روز چهلم محرم که با سردادن شعارهايی مبنی بر تحريم انتخابات وطرح مطالبات ملی بود، بر شدت سرکوب ها افزود.

در اين ميان سازمان های فعال در امور حقوق بشر با ارائه ليست بازداشت شدگان تعداد آنها را بيش از ۶۵ نفر عنوان کرده اند.

به گزارش سازمان "ديده بان" حقوق بشر از نيويورک و سازمان "امنستی اينترنشنال" از لندن دوتن از بازداشت شدگان عرب به نام های محمد کعبی (۳۴ ساله) وناصرآلبوشوکه(۱۹ ساله) طی مراحل بازجويی و شکنجه در بازداشت گاه های اطلاعات کشته شده اند.

سازمان حقوق بشر اهواز نيز گزارش داده است که قبل از قتل اين دوجوان، يک جوان عرب ديگر به نام رضا مغامسی که فعال حقوق بشری است، در بازداشتگاه اداره اطلاعات دزفول کشته شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016