شنبه 13 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله جمهوری اسلامی به مناطق عرب نشنين ادامه دارد


در ادامه سياست های نژادپرستانه رژيم جمهوری اسلامی برضد ملت عرب، نيروهای اداره اطلاعات شوش سحرگاه پنج شنبه شب (ساعت ۳ بامداد) يکم مارس ۲۰۱۲ با هجوم شبانه به چندين خانواده عرب در اين شهر تعدادی از نوجوانان وجوانان را دستگير کردند.

به گزارش فعالان حقوق بشر از شوش، جعفر کعبی(۱۵ ساله)،حسن خسرجی،علی کعبی، مصطفی عبد الخانی، عباس کعبی،اسماعيل جنادله وعباس کعبی و پيش از اينها عبد السلام حمزاوی از جمله بازداشت شدگان هستند.

شهرعرب نشين شوش چند هفته قبل نيز شاهد نا آرامی های سياسی بود که در طی آن مردم عرب انتخابت پارلمانی ايران را تحريم کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش فعالان حقوق بشر در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، شامگاه روز چهارشنبه ۱۰ اسفند سال نود، مصادف با ۲۹ فوريه ۲۰۱۲،تعداد ديگری از جوانان وفعالان فرهنگی وسياسی عرب در شهرهای اهواز، عبادان، شوش، حميديه، معشور، خفاجيه، محمره وديگر شهرستان ها، به دست نيروهای امنيتی دستگير وروانه بازداشتگاه های ناجا و وزارت اطلاعات شده بودند.

گزارش های رسيده از "حی الثوره" در اهواز گوياست که نيروهای ناجا درحمله به يک خانواده عرب در حی الثوره در اهواز، يک نوجوان ۱۵ ساله به نام "حسن حيدری" را در اين درگيری کشته و ۳ تن از افسران اين يگان نيز کشته شدند.

به گزارش شاهدان عينی از اهواز، حسن حيدری فرزند ثامر(۱۵ ساله) اهل وساکن حی الثوره در شهر اهواز، بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از شليک مستقيم گلوله از سوی نيروهای انتظامی به او، درجا کشته شد.

روز پنج شنبه ۱۱ اسفند سال نود مصادف با يکم مارس ۲۰۱۲ نيروهای انتظامی منزل مسکونی آقای ثامر حيدری را محاصره و سپس با شليک مستقيم گلوله به سوی منزل، درب اصلی را شکسته و وارد منزل او شدند.

نيروهای انتظامی پس از ورود به منزل حيدری، جنازه اين نوجوان را در يک خودور حمل و پدر او را که در اين درگيری زخمی شده بود نيز بازداشت کردند.شاهدان عينی گزارش دادند که ۲ تن ديگر از اعضای اين خانواده به نام های طارق حيدری وعلی حيدری(۱۷ ساله) نيز بازداشت شده اند.

قبل از اين رخداد ۵ تن از جوانان عرب که در حال برچيدن تراکت های تبليغاتی برخی نامزدها وپلاکاردهای فرمانداری اين شهر بودند توسط نيروهای ويژه ناجا دستگير شده اند.

در اين ميان سازمان های فعال در امور حقوق بشر با ارائه ليست بازداشت شدگان تعداد آنها را بيش از ۶۵ نفر عنوان کرده اند.

به گزارش سازمان "ديده بان حقوق بشر" از نيويورک و سازمان "امنستی اينترنشنال" از لندن دوتن از بازداشت شدگان عرب به نام های محمد کعبی (۳۴ ساله) وناصرآلبوشوکه(۱۹ ساله) طی مراحل بازجويی و شکنجه در بازداشت گاه های اطلاعات کشته شده اند.

سازمان حقوق بشر اهواز نيز گزارش داده است که قبل از قتل اين دوجوان، يک جوان عرب ديگر به نام رضا مغامسی که فعال حقوق بشری است، در بازداشتگاه اداره اطلاعات دزفول کشته شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016