یکشنبه 28 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلال ذوالفنون درگذشت، مهر

جلال ذوالفنون نوازنده پيشکسوت سه تار در واپسين روزهای زمستانی با اين فصل همسفر شد تا بهار سال نو را نبيند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ذوالفنون نوازنده صاحب سبک سه تار که حدود دوهفته پيش عمل جراحی قلب را با موفقيت پشت سر گذاشته بود، بعد از ظهرامروز يکشنبه ۲۸ اسفندماه به علت خونريزی داخلی در بيمارستان البرز کرج جان به جان آفرين تسليم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او متولد سال ۱۳۱۶ در آباده بود. در اوان کودکی به همراه خانواده‌اش به تهران آمد و فراگيری موسيقی را در همان دوران خردسالی آغاز کرد. برای ادامه تحصيل به هنرستان موسيقی ملی رفت و در آنجا به نوازندگی سه تار پرداخت و توامان با سازهای ديگری چون تار و ويولن آشنا شد.

نوازندگی ويولن را نزد برادر بزرگترش محمود ذوالفنون فرا گرفت. بعدها در رشته موسيقی دانشکده هنرهای زيبا راه يافت و از آموزش های نورعلی برومند و دکتر داريوش صفوت بهره های فراوان برد.

ذوالفنون از آثار و نحوه نوازندگی بزرگانی چون ابوالحسن صبا، ارسلان درگاهی و همچنين احمد عبادی تاثيرات فراوانی گرفت اما در نهايت خود به بيان مستقلی در نوازندگی سه تار دست يافت.

جلال ذوالفنون آثار متعدد مکتوب و صوتی در زمينه موسيقی ملی ايران از خود به جای گذاشته است که از آن ميان آلبوم های گل صدبرگ وآتشی در نيستان از شاخص ترين آنها است.

ذوالفنون در بيست و هفتمين جشنواره موسيقی فجر که اواخر بهمن ماه امسال در تالار وحدت برگزار شد به عنوان هنرمند برجسته موسيقی سنتی مورد تجليل و تقدير قرار گرفت.

گلنوش ذوالفنون با اشاره به محل خاکسپاری پدرش به مهرگفت: استاد گنجه ای برای مراسم تشييع و خاکسپاری با ما تماس گرفته اند اما پدرم دوست داشت که در امامزاده طاهر کرج آرام بگيرد و لذا به محض مشخص شدن زمان و مکان مراسم، خبر آن را اعلام می کنيم.

گروه موسيقی خبرگزاری مهر اين ضايعه را به خانواده آن زنده ياد و همچنين به جامعه فرهنگی و هنری ايران تسليت می گويد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016