دوشنبه 7 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحريم تماس تلفنی از سوی زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين

کميته گزارشگران حقوق بشر- گزارش‌های رسيده از بند ۳۵۰ زندان اوين حاکی است، زندانيان سياسی که به دستور دادستان در ۵ روز ابتدايی نوروز، در حق تماس تلفنی با خانواده‌هايشان محروم شده بودند، ديروز پس از صدور اجازه از سوی دادستان، از برقراری تماس تلفنی با خانواده‌های خود، خودداری کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درحالی‌که زندانيان بند ۳۵۰، هر بيست روز و يا يک ماه يک‌بار حق داشتند به طور محدود از طريق تلفن با خانواده‌هايشان، تمای بگيرند، در ۵ روز ابتدايی نوروز، به دستور دادستانی کليه تماس‌های تلفنی اين بند با خارج از زندان قطع شد. اين درحالی بود که در اين مدت، زندانيان سياسی از ملاقات با خانواده‌های خود نيز محروم بودند.

گفته می‌شود، ديروز و پس از صدور اجازه دادستان در خصوص آزاد بودن تماس تلفنی، زندانيان بند ۳۵۰ در اعتراض به اين برخوردها و محروميت غيرقانونی‌شان، تماس تلفنی را تحريم کردند.

خانواده‌های زندانيان سياسی پيش از عيد، از مسئولان زندان خواسته بودند، ترتيبی دهند تا آنها بتوانند از طريق ملاقات و يا تلفن در روزهای عيد، با زندانيانشان ارتباط بگيرند، اما اين درخواست با مخالفت مسئولان مربوطه مواجه شد.

خانواده‌های زندانيان سياسی زن که در آخرين ملاقات سال گذشته، مقدار شيرينی و آجيل برای زندانيان برده بودند، با وجود اصرارهای فراوان، نتوانستند اين تنقلات عيدانه را به زندانيان سياسی زن برسانند.

هم‌چنين لازم به يادآوری است که زندانيان سياسی زن در زندان اوين بطور کلی از حق تماس تلفنی با خانواده‌های خود محروم هستند. اعتراضات آنها در اين خصوص نيز تاکنون نتيجه‌ای در بر نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016