سه شنبه 22 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوفی عنان وارد تهران شد

تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) ـ -'کوفی عنان' نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب درخصوص مسايل سوريه شامگاه سه‌شنبه برای ديدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ايران وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال حسين امير عبداللهيان معاون وزير خارجه کشورمان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، دبيرکل سابق سازمان ملل متحد، در اين سفر با مقامات جمهوری اسلامی ايران در خصوص مسائل سوريه گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوفی عنان،روز سه شنبه و پيش از سفر به ايران، وارد منطقه 'حاتای' ترکيه در مجاورت مرز اين کشور با سوريه شد و از اين منطقه ديدن کرد.

بعد از سفر کوفی عنان، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب به دمشق و ديدار و گفت و گو با مقامات سوری، طرحی برای حل مسائل اين کشور به امضای طرفين رسيد.

از جمله مفاد اين طرح که برخی رسانه‌ها آن را اعلام کرده‌اند، 'پايبندی به توقف درگيری و خشونت از سوی همه طرفها (به ويژه گروه‌های مسلح مورد حمايت غربی‌ها و رژيم‌های عربی)، فراهم شدن زمينه رسيدن کمک‌های بشردوستانه به مکان‌های درگيری، آزادی زندانيان و تسهيل تضمين تردد خبرنگاران در تمام مناطق سوريه است.

'وليد معلم' وزير امور خارجه سوريه نيز که به مسکو رفته است روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با همتای روسی خود در پايتخت روسيه اعلام کرد که کشورش اجرای طرح کوفی عنان را آغاز کرده است.

وی اظهار داشته است که بخشی از طرح کوفی عنان مبنی بر خروج برخی از يگان‌های ارتش از برخی استان‌ها در سوريه و همچنين اجازه ورود بيش از ۲۸ شبکه خبری به اين کشور در حال اجراست.

به گفته وليد المعلم، مقامات سوريه در گفت وگو با رييس کميته صليب سرخ بين‌المللی، با وی در خصوص دريافت کمک‌ها و رساندن آن به افراد نيازمند با کمک هلال احمر سوريه به تفاهم دست‌يافته‌اند.

وی اعلام کرده است که باوجود اين اقدامات مثبت و همچنين آزادی شماری از افراد بازداشت شده به سبب دست داشتن در آشوبها، عمليات گروه‌های تروريستی مسلح در سوريه و استقرار آنها در استان ها تشديد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016