شنبه 2 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکور اکبرنژاد: مرتضوی کنار نرود، وزیر را استیضاح می کنیم

فرارو- یکی از امضاءکنندگان طرح استیضاح وزیر کار گفت: «اگر بنا باشد آقای مرتضوی به قول خود عمل نکند، ما استیضاح وزیر کار را به جریان می اندازیم. ما بر اساس قول شرف ایشان و واسطه گری نمایندگانی همچون آقای توکلی و حدادعادل که عنوان کردند مرتضوی قول داده و استعفای خود را آورده است و از آنجا که ما مسلمان هستیم اعتماد کردیم و امضای خود را پس گرفتیم؛ اما خوشبختانه دست ما بسته نیست که بگوییم سر مجلس کلاه رفته است چرا که نهایت چند روز دیرتر استیضاح انجام می شود و وزیر را کنار خواهیم گذاشت.»

در حالی که نمایندگان مجلس با توجه به قول شرف مرتضوی مبنی بر دادن استعفا و حاضر نشدن بر سر کار خود در تامین اجتماعی بحث استیضاح وزیر کار را کنار گذاشتند؛ امروز شیخ الاسلامی از پاسخ درباره وضعیت مرتضوی خودداری کرد.

وزیر کار امروز شنبه در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی هیچ اظهار نظری نکرد و تنها به بیان این جمله بسنده کرد که این موضوع را از خودش بپرسید.

آیا استعفای مرتضوی از سوی شیخ الاسلامی پذیرفته شده است؟ آیا مرتضوی اکنون بر سر کار خود حاضر نمی شود؟

شکور اکبرنژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «این موضوع آنقدر برای ما مهم نیست که بخواهیم پیگیری کنیم. ما خواستیم به خاطر مصلحت کشور کاری انجام دهیم. اگر آقای مرتضوی کنار برود هم به نفع خودش است و هم به نفع دولت، نظام و کشور است. اگر کنار نرفت دست مجلس که بسته نشده است؛ دوباره موضوع استیضاح وزیر کار را مطرح می کند.»

این نماینده مجلس که خود از امضاءکنندگان طرح استیضاح وزیر کار می باشد ادامه داد: «ما قرار گذاشته بودیم که آقای مرتضوی استعفا دهد و نمایندگان هم خیلی صحبت نکنند؛ اما اینها نماینده مردم هستند و زبانشان که بسته نیست؛ منتهی نمی خواهیم صحبت هایی که در وضعیت کشور تاثیرگذار است و در دنیا به ریش ما بخندند را بگوییم. اما اگر آقایان اینطور می پسندند خب ما هم خدمتشان هستیم.»

اکبرنژاد درباره وضعیت کنونی مرتضوی گفت: «ما خبر داشتیم که ایشان روز چهارشنبه به مشهد رفته بود تا از دسترس دور باشد. ظاهرا بعد از روز استیضاح دو سه باری جهت امضاء ضروری به سازمان تامین اجتماعی رفته است چرا که بالاخره این سازمان مجموعه ای مالی است و باید کار آن معطل نماند تا اینکه فرد دیگری معرفی شود.»

وی افزود: «اگر واقعا ایشان به آبروی خود و نظام فکر می کند باید کنار رود ولی اگر بحث زورآزمایی است هرچند که بنده از آدم هایی نیستم که بخواهم زورآزمایی بکنم اما کار خود را هم می کنم و کنار نخواهم کشید و اگر لازم باشد وزیر کار را استیضاح خواهیم کرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: «اگر بنا باشد ایشان به قول خود عمل نکنند ما استیضاح وزیر کار را به جریان می اندازیم. ما بر اساس قول شرف ایشان و واسطه گری نمایندگانی همچون آقای توکلی و حدادعادل که عنوان کردند مرتضوی قول داده و استعفای خود را آورده است و از آنجا که ما مسلمان هستیم اعتماد کردیم و امضای خود را پس گرفتیم؛ اما خوشبختانه دست ما بسته نیست که بگوییم سر مجلس کلاه رفته است چرا که نهایت چند روز دیرتر استیضاح انجام می شود و وزیر را کنار خواهیم گذاشت.»

وی افزود: «حتی به نظر من اگر مجلس، مجلس باشد واقعا با رئیس جمهور برخورد خواهد کرد اما چه می توان کرد که نمایندگان، نمایندگانی اینچنینی هستند.»

همچنین سیدرضا اکرمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در گفتگو با فرارو گفت: «مگر نمایندگان مجلس ماموری برای آقای مرتضوی تعیین کردند که ببینیم ایشان چه می خورد، کجا می خوابد، کجا می رود؟ ما می خواستیم ایشان استعفا دهد که اینکار را هم کردند و این موضوع تمام شده است.»

این نماینده که از امضاءکنندگان طرح استیضاح وزیر کار می باشد در پاسخ به این سوال که ظاهرا استعفای آقای مرتضوی از سوی وزیر کار پذیرفته نشده است، گفت: «ما مشروط نکردیم که استعفای ایشان را بپذیرند یا نپذیرند. ما گفتیم آقای مرتضوی استعفا بدهد، استیضاح انجام نمی شود و چون ایشان این کار را کردند بحث استیضاح تمام شده است.»

اکرمی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون آقای مرتضوی سر کار خود نیستند؟، گفت: «نمی دانم. من از این مسئله اطلاعی ندارم. ما مامور ایشان نیستیم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016