سه شنبه 5 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحریم تازه آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران و سوریه به تکنولوژی پیشرفته

بی بی سی ـ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با این هدف که مانع استفاده از تجهیزات ارتباطی پیچیده توسط دولت های ایران و سوریه علیه مخالفان و منتقدان شود، تحریم های تازه ای را اعلام کرده است.

آقای اوباما گفته است که این دو کشور برای مقابله با مردم کشورهایشان به "استفاده خطرناک از تکنولوژی" روی آورده اند.

براساس این تحریم ها، اموال و دارایی افراد، موسسات و شرکت هایی که آن دسته از تجهیزات ماهواره ای، تلفنی و اینترنتی را در اختیار ایران و سوریه می گذارند که به این دو دولت در برخورد با مخالفانشان کمک می کند، در آمریکا مسدود خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس این تحریم ها از ورود این افراد به آمریکا هم جلوگیری می شود.

اقدام تازه آقای اوباما، با هدف مقابله با نقض حقوق بشر از طریق استفاده از تکنولوژی های پیشرفته صورت گرفته است.

این اقدامات علاوه بر دولت های سوریه و ایران، شرکت ها و موسساتی را که با تولید سیستم هایی به ردیابی، کنترل، کشتن و شکنجه افراد کمک می کنند را شامل می شود.

آقای اوباما گفته است: "تکنولوژی‌های پیشرفته باید در خدمت شهروندان باشد نه آنکه برای سرکوب آنها مورد استفاده قرار بگیرد."

رئیس جمهور آمریکا همچنین افزوده: "این اقدام، گامی دیگر به سوی پایان حکومت بشار اسد است. رژیمی که دست به سرکوب مردم زده است. "

سال گذشته هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، از شرکت های اینترنتی خواست تا ازارائه "ابزارهای اعمال فشار" به رژیم های مستبد خاورمیانه خودداری کنند.

خانم کلینتون همچنین گفته بود که بعضی از شرکت ها امکان ارائه اطلاعات حساس درباره مخالفان را برای دولت های ایجاد می کنند.

در ماه های اخیر گزارشهایی درباره نقش شرکتهای غربی در سرکوب معترضان دموکراسی خواه در خاورمیانه منتشر شده است. مثلا گفته شده است که شرکتهایی از فرانسه و آفریقای جنوبی به حکومت معمر قذافی کمک کردند تا تماسهای تلفنی و اینترنتی مردم را شنود کند.

این گونه شرکتها استدلال می کنند که مرز باریکی میان استفاده از فناوری برای حفظ نظم و امنیت و سرکوب مخالفان داخلی وجود دارد.

خبرگزاری رویترز هم در اوایل ماه گذشته میلادی خبر داد که یک شرکت مخابراتی چینی تکنولوژی پیشرفته شنود خطوط تلفن ثابت و همراه و نیز جاسوسی در ارتباطات اینترنتی به شرکت مخابرات ایران فروخته است.

براساس این گزارش رویترز، این قرارداد که در دی ماه سال ۱۳۸۹ بین دو شرکت منعقد شده نشان می دهد که ایران علیرغم تحریم های سنگین بین المللی می تواند به تکنولوژی های پیچیده ، از جمله فن آوری لازم برای سرکوب مخالفان دست پیدا کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016