سه شنبه 26 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری لفظی نمايندگان خوزستان و اصفهان در مجلس

خبرگزاری مهر ـ پيشنهاد اختصاص ۱۰۰ ميليارد تومان برای ساخت سالن اجلاس سران در اصفهان با وجود اينکه به تصويب مجلس نرسيد باعث درگيری لفظی نمايندگان اصفهانی و خوزستانی شد.

نمايندگان در نوبت صبح روز سه شنبه در بررسی بندهای هزينه ای با پيشنهاد نيره اخوان نماينده اصفهان مبنی بر بازگشت لايحه دولت در يکی از بندها مواجه شدند.

اين بند تصريح می کرد که صد ميليارد تومان اعتبار برای ساخت سالن اجلاس سران در اصفهان اختصاص يابد.

نادر قاضی پور نماينده اروميه در مخالفت با اين پيشنهاد گفته بود اگر اصفهان نصف جهان است آذربايجان کل جهان است.

وی در سخنان خود خاطرنشان کرده بود اين امکان می تواند در اختيار استانهای ديگر هم قرار گيرد و چرا بايد اصفهان به عنوان محل ساخت اين اجلاس قرار گيرد و اين مبلغ در آنجا هزينه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نهايت اين پيشنهاد به تصويب مجلس نرسيد اما تذکرها نسبت به اظهارات قاضی پور از سوی نمايندگان اصفهان تا جلسه نوبت عصر امروز ادامه داشت. موسوی لارگانی نماينده فلاورجان طی تذکری نسبت به اين اظهارات قاضی پور تذکر داد و باهنر هم در پاسخ به وی اعلام کرد که قاضی پور قصدی نداشته و عذرخواهی هم کرده است اما باب تذکر در اينجا بسته نشد و با گذشت بيش از ۲ ساعت از آغاز بکار جلسه نوبت عصر حسينی دولت آبادی نماينده شاهين شهر در تذکری ضمن ابراز تاسف از نگاه منطقه ای نمايندگان گفت: از نمايندگان گله دارم مخصوصا نمايندگان اصفهان.

زمانی که رشادت های اصفهانی ها خوزستان را برداشته بود چرا نمايندگان اصفهان هيچ حساسيتی نداشتند؟!

باهنر نايب رئيس مجلس از نمايندگان خواست اين موضوع را تمام شده بدانند و صحبتی در اين مورد نکنند.

وی گفت: آقای قاضی پور در جلسه صبح با عنوان مخالف با پيشنهادی صحبت کرد که البته اگر آن صحبت ها نمی شد بهتر بود البته عذرخواهی هم کرد و تاکيد کرد که هيچ قصدی نداشته است.

باهنر در واکنش به تذکر حسينی دولت آبادی نيز گفت: اين تذکر از يک جهت بجاست اما از جهت ديگر گله می کنم زيرا مجلس هيچگاه منطقه ای و قوميتی فکر نکرده و اين حرفها اصلا در مجلس نبوده است بلکه اين موضوع سهو لسان بود.

وی ادامه داد: همه اقوام جزء افتخارات ايران اسلامی هستند خواهشم اين است که اين بحث را ادامه ندهيد. اما موسوی نمايندگان رامهرمز از خوزستان با وجود خواهش باهنر برای ادامه ندادن اين موضوع مصرانه درخواست اظهار نظر درباره صحبت های دولت آبادی نماينده شاهين شهر را داشت.

باهنر مجددا از وی خواست تا از اين درخواست خود صرف نظر کند.

جمعی از نمايندگان به گرد موسوی نماينده رامهرمز جمع شدند و از وی خواستند تا از اين تصميم خود منصرف شود که حداد عادل از جمله اين نمايندگان بود.

پس از آنکه نمايندگان موفق به منصرف کردن موسوی رامهرمز شدند ادامه بررسی بخش هزينه ای بودجه در دستور کار قرار داشت اما تعداد زيادی از نمايندگان همچنان درگير اين بحث لفظی ميان نمايندگان خوزستان و اصفهان بودند. ساير نمايندگان خوزستان نيز در کنار موسوی نماينده رامهرمز حضور داشتند از جمله آنان موسوی جرف نماينده آبادان و سيد شريف حسينی نماينده اهواز بود که هر دو خواستار واکنش نسبت به اظهارات دولت آبادی بودند.

در اين همين حين محمد حسين فرهنگی از نمايندگان خواست تا برای نظم دادن به جلسه بر صندلی های خود حضور يابند.

وی گفت: حدود ۳۰-۴۰ درصد صندلی ها خالی از نمايندگان است.

باهنر هم به کنايه از نمايندگان تشکر کرد که بزرگواری کردند که به از بين رفتن امواج غير ضروری در مجلس کمک کردند.

در اين اثنا تعدادی از نمايندگان از جمله موسوی جرف نماينده آبادان به سراغ حسينی دولت آبادی رفتند و با وی صحبت کردند. موسوی جرف با عصبانيت و صدای بلند با حسينی دولت آبادی صحبت کرد و نمايندگان برای پايان دادن به اين مشاجره وی را به صندلی خود هدايت کردند، از طرفی ديگر موسوی نماينده رامهرمز به جايگاه هيئت رئيسه مجلس رفت و با باهنر صحبت کرد.

باهنر که از ادامه اين روند عصبانی به نظر می رسيد دست موسوی نماينده رامهرمز را فشرد و از پشت تريبون به نمايندگان اعلام کرد و گفت: من دست تک تک شما را می بوسم خواهش می کنم که اين بحثها را که زمانی از سهو لسان ناشی می شود پيگيری نکنيد مطمئنا آقای قاضی پور قصد توهين نداشت هر چند خوب بود که اين حرفها را بيان نمی کرد.

وی گفت: مسئله جنگ و دفاع مقدس موضوعی نيست که بگوييم که فلان شهيد از شهيدی يا فلان منطقه از منطقه ديگر برتر بوده است.

وی گفت: سانت به سانت اين سرزمين برای ما فرقی نمی کند . همه چشم و قلب ما است. تعجب می کنم برخی نمايندگان اين جملات را درست ترجمه نمی کند. مگر کسی که در خوزستان يا ايلام جنگيده به خاطر خوزستان يا ايلام بوده؟ همه مردم به خاطر شرف و ناموسشان جنگيدند.

باهنر از نمايندگان خواست تا با ختم صلواتی اين موضوع را فيصله دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016