جمعه 19 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکرات ایران و آژانس بدون نتیجه پایان یافت

آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که مذاکرات مقامات آن سازمان با نمایندگان دولت ایران بدون نتیجه پایان یافته اند. هرمان ناکرتس، بازرس ارشد آژانس، به خبرنگاران گفت "هیچ پیشرفتی نداشته ایم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی بی سی فارسی آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان دسترسی به تاسیسات نظامی پارچین در شمال شرق تهران است، اما ایران می گوید که پارچین یک سایت نظامی است و ربطی به برنامه انرژی اتمی ایران ندارد.

علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس گفته است که ادامه اصرار بر بازدید از پارچین سازنده نیست و آن سایت ورای تعهدات ایران به موجب معاهده عدم تکثیر سلاحهای هسته ای است.

به گفته آقای سلطانیه، ایران پیشنهاد متقابلی به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده است که اینک در دست بررسی است.

آژانس می گوید ظن آن دارد که آزمایش‌های نظامی مرتبط با تسلیحات هسته‌ای در پارچین انجام شده است اما مستدلاتی قوی برای این ادعای خود ارائه نداده است.

یوکیا آمانو، رییس آژانس پیشتر گفته بود که آژانس گزارش‌ها و تصاویری ماهواره‌ای در اختیار دارد که نشان می‌دهد در پارچین فعالیت‌هایی از جمله شستشوی ساختمان‌ها، جابجایی اشیا، خاکبرداری و تخریب ساختمان‌ها در جریان بوده است.

ایران ادعای انجام آزمایش های نظامی مخفیانه در پارچین را که ممکن است در ساخت تسلیحات هسته‌ای کاربرد داشته باشد، "جار و جنجال و ادعای بی‌اساس" خوانده است.

با این حال، این کشور اعلام کرده است که برای اثبات "بی‌اساس" بودن این ادعاها با آژانس همکاری می‌کند.

هرمان ناکرتس گفته است که تاریخ جدیدی برای ادامه این گفتگوها تعیین نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016