شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجرای دستورالعمل پوشش دانشجويان از مهرماه

خبرگزاری مهر ـ قائم مقام وزير کشور در امور اجتماعی و فرهنگی اعلام کرد: دستورالعمل پوشش دانشجويان ابلاغ شده و اول مهر ماه سال جاری اجرايی می شود. اميدواريم با اجرای اين مصوبه زمينه مناسبی برای ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاهها ايجاد شود.

عليرضا افشار در مورد برنامه های ترويج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: اين برنامه ها در عرصه های آموزشی، فرهنگ و هنر، رسانه و تبليغات شهری با قوت دنبال می شود.

وی در مورد اظهارات اخير علی مطهری نماينده مجلس که گفته بود نبايد موضوع عفاف و حجاب را سياسی کرد گفت: راهبردها و راهکارهای حجاب و عفاف به تصويب شورايعالی انقلاب فرهنگی رسيده است و مطابق آن مصوبات اقدامات فرهنگی در اولويت برنامه ها قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قائم مقام وزير کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از تشکيل ستاد صيانت از حقوق شهروندی در تمامی سازمانهای دولتی خبر داد و افزود: برنامه های گسترده ای در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی در موضوع ترويج فرهنگ عفاف و حجاب تدوين و اجرايی شده و برای اجرای صحيح آن بازرسيهای مکرر از سازمانها در حال انجام است.

درخواست از مجلس نهم برای تصويب بودجه طرح عفاف و حجاب
وی در مورد دلايل عدم اعتبار برای برنامه ريزی ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور گفت: مجلس از سال ۸۴ تا ۸۹ بودجه لازم را برای اجرای اين طرح تامين نکرد و همين موجب عقب افتادگی طرح شد. برای همين از مجلس نهم می خواهيم تا با تصويب اين بودجه وزارت کشور را در اجرای طرح عفاف و حجاب کمک کنند.

دستورالعمل پوشش دانشجويان از اول مهر اجرايی می شود
دبير ستاد مرکزی صيانت از حقوق شهروندان با اشاره به نتايج آخرين بازرسی و ارزيابی عملکرد ۲۶ دستگاه اجرايی و نهادهای عمومی گفت: موفق ترين دستگاه در اجرای طرح عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش بوده که ۵۰ درصد وظايف مصوب را اجرا کرده است. بعد از آموزش و پرورش وزارت علوم رتبه دوم را دارد که با تصويب و ابلاغ ۱۹ محور اقدامات شورای فرهنگی دانشگاهها اقدامات خوبی انجام داده که دستورالعمل پوشش دانشجويان يکی از مهمترين اين مصوبات است که از اول مهر ماه اجرايی می شود. اميدواريم با اجرای اين مصوبه زمينه مناسبی برای ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاهها ايجاد شود.

تلاش نيروی انتظامی در مبارزه با فساد کافی نيست
سردار افشار از صدا و سيما و وزارت ارشاد خواست در اجرای مصوبات شورايعالی انقلاب فرهنگی تلاش بيشتری کنند. همچنين تلاش نيروی انتظامی را در برخورد با باندهای فساد و فحشا، زنان خيابانی و شرکتها و صنوف متخلف که نقش اصلی را در ترويج بدحجابی و فساد اخلاقی می کنند ناکافی دانست.

قائم مقام وزير کشور در امور اجتماعی و فرهنگی شرط توفيق همه دستگاهها در اجرای اين طرح را اجرای کامل مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و افزود: دستگاهها بايد در برون سپاری برنامه ها و مشارکت دادن مردم و موسسات غيردولتی اقدام کنند چرا که مطالبه عموم مردم برای رعايت فضائل اخلاقی و فرهنگ عمومی به ويژه حجاب و عفاف پشتوانه مسئولان اجرايی خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016