یکشنبه 21 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد نيروی انتظامی از بدحجابی بازيگران زن، تعطيلی جشن های سينمايی مسئله دار

خبرگزاری مهر ـ معاون اجتماعی نيروی انتظامی با اعلام اينکه جشنواره‌ها و جشنهای سينمايی که مطابق با ارزشها نباشد توسط نيروی انتظامی تعطيل می‌شود گفت: چرا سينماگران به اقدام زنان هنرمندی که به جشنواره‌هايی مانند کن می روند و با کشف حجاب با مرد نامحرم دست می دهند واکنش نشان نمی دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر صبح يکشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پليس و انجمن سينمای پليسی که با حضور وزير ارشاد، معاونين وزير، هيئت مديره خانه سينما و جمعی از هنرمندان و کارگردانان برگزار شد اظهار داشت: نيروی انتظامی يکی از سازمانهايی است که در عرصه مطبوعات و هنر فعاليتهايی را در دهه گذشته شروع و به پيشرفتهای خوبی رسيده است. هم اکنون در عرصه رسانه سايت پليس و يک هفته نامه در حال فعاليت هستند و شعار ما استفاده از مشارکت مردمی است که به همين دليل باشگاه خبرنگاران پليس را افتتاح کرديم.

جبران خلاء در سينمای پليسی

وی ادامه داد: يکی از اشکالاتی که در عرصه سينما وجود دارد کمبود سينمای پليسی است که می خواهيم اين خلاء را جبران کنيم. ما انجمن سينمای پليسی را راه اندازی کرديم تا سينماگران از محيط و امکانات پليس استفاده کنند. در تلويزيون مجموعه های پليسی که پخش می شود بيشتر خارجيند در صورتی که استعدادهای بسياری در کشور برای ساخت سريال های پليسی وجود دارد. افراد می توانند در انجمن سينمای پليسی از پرونده ها و امکانات پليس استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعتقاد به کارهای امنيتی و انتظامی در حوزه هنر نداريم

به گفته معاون اجتماعی نيروی انتظامی، اعتقاد پليس اين است که هنر و فرهنگ در زمانی می تواند موثر باشد که به دنبال ارزش ها باشد. هنری که به دنبال ارزش ها و دنباله رو انقلاب و نظام نباشد مضر است.هم اکنون ۶ ماه است که بحث خانه سينما مطرح شده و پليس نيز بنا بر درخواست ارشاد وارد اين موضوع شد. سعی ما کمک در اين زمينه است و اعتقاد به کارهای امنيتی و انتظامی در حوزه هنر نداريم. می توان با گفتمان به اهداف مورد نظر رسيد.

اعتراض نيروی انتظامی به وضع فعلی سينما

کارگر با اعلام اينکه به عنوان نيروی انتظامی به وضع فعلی سينما معترض هستيم، تاکيد کرد: سينما نبايد ترويج دهنده بدپوششی و بدحجابی باشد. جشن ها يا جشنواره هايی که برگزار می شود و سايت های هنرمندان در فضای مجازی ترويج دهنده اين موضوع است. وزارت ارشاد بايد جلوی فعاليت اين سايت ها را بگيرد.

انتقاد از وضعيت حجاب برخی از بازيگران

وی با انتقاد از وضعيت حجاب برخی از بازيگران گفت: برخی از زنان هنرمند به جشنواره هايی مانند کن می روند و با کشف حجاب و لباس با مرد نامحرم دست می دهند. اين فرد می تواند الگو باشد، ما انقلاب کرديم چطور سينماگران صدايشان در اين مورد در نمی آيد آن وقت يک هنرمند وقتی راجع به زن در سينما اظهار نظر می کند کلی سر و صدا ايجاد شده و صدای خيلی از اين افراد در می آيد اما چرا اين زن که با اين قيافه در جشنواره های خارجی حاضر می شود صدای هيچ سينماگری در نيامد. دختران ما بايد از اين افراد الگو بگيرند؟

به گفته سردار کارگر سينماگران بايد خودشان در ميدان حاضر شوند تا جلوی افراط و تفريط گرفته شود. البته ما اعتقاد نداريم که کسی بيايد و مدعی شود سينمای ما فاسد است. همان قدر که با فساد در سينما مخالف هستيم با انحراف در سينما نيز مخالفيم . با دست کثيف نمی توان به دنبال تميزکاری بود.

معاون اجتماعی نيروی انتظامی از وزير ارشاد و معاونانش خواست تا با اين وضعيت برخورد کنند و گفت: واقعا جای تاسف است که زن هنرپيشه ای برای اينکه در خارج مورد قبول قرار گيرد به هر شکلی دربيايد در حالی که زن بوسنيايی که در قلب اروپا زندگی می کند با حجاب در همان جشنواره حاضر شود. بايد از اين موارد جلوگيری کنيم . به جای پرداختن به اختلافات بايد به دنبال اصلاح امور باشيم، جناح بازی می تواند سينما را نابود کند.

کارگر عرصه هنر را پاک دانست و اظهار داشت: در عرصه مطبوعات نيز نبايد خودمان را ارزش قرار دهيم. بايد بدانيم وظيفه ما چيست و به دنبال ارزش ها برويم.

کارگر با اعلام اينکه پليس اعتقادی به کار امنيتی و انتظامی در عرصه هنر ندارد، تصريح کرد: بايد کار هنر را به هنرمندان سپرد اما نبايد قانون را فراموش کرد. نيروی انتظامی اسير جوسازی ها نمی شود و به وظيفه خود عمل می کند.

هر جشنواره و جشنی در حوزه سينما که بر مبنای ارزشها نباشد تعطيل می شود

معاون اجتماعی نيروی انتظامی با تاکيد بر اينکه از اين پس هر جشنواره و جشنی در حوزه سينما بر مبنای ارزشها نباشد همانند جشنواره غذا تعطيل می شود، گفت: مسئوليت اين حوزه برعهده وزارت ارشاد است. اين وزارتخانه همان گونه که در مسئله سينما محکم وارد شد در مسائل ديگر نيز بايد محکم و دقيق وارد شود.

وی گفت: معتقديم بايد به داد سينما رسيد و از تشتت و تفرقه جلوگيری کرد و وزير مشکلات را رفع کند. با متهم کردن يکديگر هيچ مشکلی رفع نمی شود و بايد در همه امور ملاک قانون باشد.

هنرمندان ادای اپوزيسيون را درنياورند

معاون اجتماعی نيروی انتظامی از برخی هنرمندان خواست که ادای اپوزيسيون را درنياورند که مردم آنها را سر جايشان خواهند نشاند. هنر اين نيست که برويم و ادای خارجی ها را دربياوريم هم اکنون بچه مسلمان ها بهترين آثار را توليد می کنند.

به گفته کارگر همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس مسئله هسته ای و سلول های بنيادی موفق شديم با ورود به عرصه فرهنگ نيز می توانيم موفق باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016