دوشنبه 22 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير علوم: برنامه‌ای برای "لباس متحدالشکل دانشجويی" نداريم


خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ معاون فرهنگی وزارت علوم،‌ تحقيقات و فناوری با بيان اينکه در زمينه پوشش دانشجويان در دانشگاه‌ها هيچ مقررات و دستورالعمل جديدی ارائه نشده است، گفت: در هر زمانی دانشگاه‌ها مکلف به اجرای آيين‌نامه‌های عفاف و حجاب هستند و اين مساله به زمان خاصی محدود نمی‌شود.

غلامرضا خواجه‌سروی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اظهارات اخير قائم‌مقام وزير کشور مبنی بر اجرای دستورالعمل پوشش دانشجويان از مهرماه جاری، گفت: در مورد پوشش دانشجويان در دانشگاه‌ها هيچ‌گونه مقررات جديدی نداريم و تمامی مقررات و آيين‌نامه‌ها از گذشته بوده است.

وی با بيان اينکه طی سال‌های گذشته، دانشگاه‌ها در حد توان خود نسبت به اجرايی شدن آيين‌نامه عفاف و حجاب اقدام کرده‌اند، افزود: دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند در حد مقدورات خود و فضای موجود اين آيين‌نامه را اجرا کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خواجه‌سروی با بيان اينکه دستورالعمل پوشش، دستورالعمل خاصی نيست، اظهار کرد: بخش‌نامه‌هايی که مربوط به پوشش دانشجويان است، ضمن مقررات اداره دانشگاه‌ها عنوان شده و دانشگاه‌ها در حال حاضر مکلف هستند تا در تمامی ماه‌ها و فصول اين آيين‌نامه را اجرا کنند.


اجرای ضوابط پوشش دانشجويی مربوط به فصل خاصی نيست

معاون فرهنگی وزير علوم با بيان اينکه اجرای ضوابط پوشش دانشجويی مربوط به فصل خاصی نيست، افزود: دانشگاه‌ها می‌دانند که بايد اين ضوابط را در طول سال نيز اجرا کنند.

وی با اشاره به تاکيد وزارت علوم بر تبيين آيين‌نامه عفاف و حجاب برای دانشجويان جديدالورود و بالخص مقطع کارشناسی گفت: به علت ناآشنا بودن اين دانشجويان با آيين‌نامه‌های جديد، دانشگاه‌ها بايد بنا به مقررات حاکم بر دانشگاه‌ها، ساز و کارهای زندگی دانشگاهی و خوابگاهی را برای دانشجويان جديد تبيين کنند.

وی تاکيد کرد: همچنين يکی از موارد تاکيد شده برای دانشجويان جديدالورود، مقررات پوشش و عفاف و حجاب است که بايد از سوی دانشگاه‌ها تفهيم موضوع شود.


در مورد دانشجويان دکتری مورد بد پوششی نداريم

معاون فرهنگی وزير علوم با بيان اينکه دانشجويان کارشناسی ارشد به اندازه کافی با مقررات پوشش آشنايی دارند، افزود: در مورد دانشجويان دکتری اصلا مورد خاصی برای بدپوششی آنان نداريم.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها بايد در تابستان امکانات لازم برای برگزاری مناسب الگوهای دانشجويان جديدالورود را فراهم کنند، تا بتوانند در اين نشست‌ها به ميزان لازم به اين مساله بپردازند و مقررات دانشگاه را برای دانشجويان تبيين کنند.

خواجه‌سروی با اعلام انتشار کليه مقررات مربوط به زندگی دانشجويی و آيين‌نامه‌های جديد مانند کرسی‌های آزادانديشی، ضوابط زندگی دانشجويی، جشن فارغ‌التحصيلان و ... در تابستان سال جاری، گفت:‌ حتی اين آيين‌نامه‌ها بايد در بسته‌های فرهنگی به دانشجويان جديدالورود داده شود.

وی ادامه داد: اگر مقررات مربوط به پوشش دانشجويان هر سال برای آنان و دانشگاه‌ها تفهيم شود، قطعا اثرات مثبت خود را خواهد گذاشت.


چيزی به نام لباس متحدالشکل دانشجويی نداريم

وی با بيان اينکه بر اساس مقررات حاکم بر دانشگاه‌ها و مصوبات شورايعالی انقلاب فرهنگی، چيزی به نام لباس متحدالشکل دانشجويی نداريم، گفت: قطعا برای اول مهر نيز لباس متحدالشکل نخواهيم داشت.

خواجه‌سروی با اشاره به مصوبه شورايعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر پوشش در عين تنوع، گفت: اگر دانشجويان و دانشگاه‌ها لباس متحدالشکل را انتخاب کردند، از نظر ما ممنوعيتی برای اجرای آن در دانشگاه‌ها وجود ندارد، اما لباس متحدالشکل جزو مقررات دانشگاه‌‌ها نيست.

وی با بيان اينکه حتی برای حجاب نيز در دانشگاه‌ها سلسله‌ مراتب قائل هستيم، افزود: حجاب عالی حتما چادر است، منتهی حجاب مراتب پايين‌تری نيز دارد که هم در آقايان و هم در بين خانم‌ها بايد در حد عرف جامعه رعايت شود که اين مسئله طبق مقررات دانشگاه پذيرفته شده است.


داشتن چادر در دانشگاه‌ها اجباری نيست

معاون فرهنگی وزير علوم در خاتمه با بيان اينکه داشتن چادر در دانشگاه‌ها اجباری نيست، گفت: ما بايد در آموزش عالی خود را با قوانين نظام جمهوری اسلامی ايران نيز وفق دهيم.

به گزارش ايسنا، پيش از اين افشار قائم مقام وزير کشور در امور اجتماعی و فرهنگی اعلام کرد که از مهر ماه امسال دانشجويان سراسر ايران بايد مطابق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی لباس بپوشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016