چهارشنبه 31 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدصديق کبودوند همچنان در اعتصاب غذا است


کُردپا: با گذشت ۲۶ روز، رييس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، خانواده‌ی کبودوند در ملاقات امروز صبح با وی از وخامت جسمی اين فعال حقوق بشر خبر دادند و نسبت به سلامتی وی شديدا اظهار نگرانی کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرينار حسنی همسر محمد صديق کبودوند طی يک تماس تلفنی به خبرنگار آژانس کُردپا اعلام کرد: "آقای کبودوند بنا به درخواست اعضای خانواده، دوستان و همبنديان خود از آغاز اعتصاب غذای خشک صرف‌نظر کرده، اما اعلام کرده که به اعتصاب غذای خود همچنان ادامه می‌دهد."

محمد صديق کبودوند پيشتر اعلام کرده بود که از امروز اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کند.

همسر آقای کبودوند در ادامه‌ی گفتگو با کُردپا اعلام کرد که خواهرهای آقای کبودوند که امروز موفق به ملاقات با وی شده‌اند، از وخامت جسمی وی بسيار نگران شده‌اند و گفته‌اند: "آقای کبودوند بسيار لاغر و رنگ پريده بوده و در حين ملاقات بسيار بی‌حال و همچنين در مورد سلامت او ابراز نگرانی کرده‌اند."

طی چند روز گذشته آقای کبودوند چندين بار به دليل ضعف شديد به بهداری زندان منتقل شده است.

آقای کبودوند فعال حقوق‌بشر کُرد در اعتراض به عدم موافقت دستگاه‌های قضايی- امنيتی حکومت اسلامی ايران با درخواست‌های مرخصی وی بيست‌و شش روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

تا کنون مسئولين قضايی هيچ اقدامی را در رابطه با درخواست آقای کبودوند انجام نداده‌اند.

اين فعال حقوق بشر در پی وخامت بيماری فرزندش که در بيمارستان بستری است و نياز مبرمی به حضور وی از نظر روحی دارد دست به اعتصاب غذا زده است. اين در حالی است که اين فعال حقوق بشر خود نيز در طول دوران زندان به چندين بيماری مزمن عصبی مبتلا شده و نياز مبرمی به مداوا در خارج از زندان را دارد.

آقای کبودوند تا کنون چندين بار با وعده‌های مسئولين قضايی اعتصاب غذای خود را شکسته است، اما مسئولين هيچگاه به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016