یکشنبه 25 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فیروزآبادی: تنگه هرمز تنها با تصمیم رهبر ایران بسته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه غربی‌ها اعلام کرده‌اند ایران توان بستن تنگه هرمز را ندارد، گفت: آنها برای دلخوشی خودشان می‌گویند که ما بلوف می‌زنیم. طرح بستن آن هوشمندانه و معقولانه است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سید حسن فیروز آبادی رئیس کل ستادنیروهای مسلح در حاشیه هجدهمین همایش سالانه فرماندهان نیروی دریایی سپاه در جمع خبرنگاران در خصوص ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس گفت: قضیه حضور و نقش آمریکا در منطقه مسئله تامین منافع ابرسرمایه ‌داری و آمریکا و صهیونیسم در منطقه است.

وی افزود: یک روز با مستقر کردن رژیم صهیونیستی، یک روز با تجهیز صدام و یک روز به بهانه موشک‌های ایران و استقرار سامانه های ضد موشک که یکی از سران عربی می‌گفت ما اصلا نمی‌دانیم این موشک را آورده‌اند یا نه که اجاره‌اش را از ما می‌گیرند و حالا هم نوبت دستگاه‌های مین روب هوایی، ‌دریایی و زیر سطحی شده است.

وی افزود: اما طبق آنچه فرماندهان آمریکایی اعلام کردند، این تحرکات ناو هواپیمابر جرج واشنگتن برای پشتیبانی از جنگ افغانستان و مقابله با دزدان دریایی است.

فیروزآبادی در ادامه در خصوص اظهارات غربی‌ها مبنی بر نیروهای جدید گفت: در مورد وسایل جمع آوری مین که مدتی صحبت آن را می‌کنند و می‌گویند به منطقه می‌آوریم مربوط به این است که می‌‌خواهند به اعراب منطقه اطمینان دهند مسیرهای صادرات و کشتیرانی را باز نگه می‌دارند. آنها هر روز به یک روش از کشورهای عربی ‌نفت خیز باج می ‌گیرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه غربی‌ها اعلام کرده‌اند ایران توان بستن تنگه هرمز را ندارد، گفت: آنها برای دلخوشی خودشان می‌گویند که ما بلوف می‌زنیم که البته ما هم بنا نداریم که تنگه هرمز را ببندیم ولی طرح بستن آن را داریم که طرحی هوشمندانه و معقولانه است.

فیروز آبادی در پایان تصریح کرد: نیروهای مسلح برای هر موضوعی طرح خود را دارند ولی تصمیم اجرای بستن تنگه هرمز به عهده فرمانده معظم کل قواست و شورای عالی امنیت ملی به ایشان مشورت می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016