شنبه 14 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه دو مقام مسئول پارلمان اروپا در مورد وضعيت کبودوند در زندان

باربارا لوخبيلر، رئيس کميته‌ حقوق بشر پارلمان اروپا و تاريا کرونبرگ، رئيس هيئت امور اروپا با ايران در پارلمان اروپا در نامه‌ای خطاب به سفير جمهوری اسلامی ايران در بروکسل از وضعيت محمدصديق کبودوند، فعال حقوق بشری کُرد در زندان اوين ابراز نگرانی کرده و خواهان آزادی وی شدند.
متن اين نامه را در زير می‌خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به آقای محمود بريمانی: سفير جمهوری اسلامی ايران در بروکسل
در باره وضعيت آقای محمد صادق کبودوند

آقای سفير،

ما اين نامه‌ را با ابراز نگرانی عميق مان در باره وضعيت ناگوار آقای محمد صديق کبودوند که‌ در زندان اوين تهران زندانی هستند، خطاب به شما می نويسيم.

اطلاعات بدست آمده از منابع موثق، حاکی از آن است که وضعيت آقای کبودوند، در پی اعتصاب غذايی که‌ در اعتراض به‌ رد درخواست های مکرر ايشان برای ديدار با پسر بسيار بيمارش آغاز کرده‌ بود، همچنان وخيم و نگران کننده است.

از طرف کميته‌ حقوق بشر پارلمان اروپا و هيئت پارلمان اروپا در امور ايران، علاقه‌منديم توجه‌ شما را به‌ اين مسئله‌ جلب کنيم که‌ بر اساس قوانين بين المللی، دولتمردان و مسئولان ايران موظفند، آسايش جسمی و روحی زندانيان را تضمين نمايند. ما از دولت شما رسما تقاضا ميکنيم که‌ همه‌ اقدامات لازمه‌ را بعمل آورد تا اطمينان حاصل شود که‌ در طول مدت زندان، با آقای کبودوند بر طبق موازين بين المللی و مبانی انساندوستانه‌ رفتار می شود.

همچنين لازم می دانيم تذکر دهيم که‌ آقای کبودوند زندانی انديشه‌ بوده‌ و بطور غير منصفانه‌ای بدليل فعاليت های روزنامه‌نگاری و حقوق بشری به‌ ده سال و نيم حبس محکوم شده‌است. حکم زندان او نقض آشکار حق آزادی بيان بر طبق کنوانسيون حقوق سياسی و مدنی سازمان ملل می باشد که‌ ايران هم آن را امضا کرده‌ است. به‌ همين دليل خواهان آزادی فوری او می باشيم.

منتظر دريافت تازه‌ترين خبرها درباره آخرين وضعيت آقای کبودوند، از طرف شما هستيم.

با احترام

باربارا لوخبيلر
رئيس کميته‌ حقوق بشر پارلمان اروپا

تاريا کرونبرگ
رئيس هيئت امور اروپا با ايران در پارلمان اروپا


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016