یکشنبه 15 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين اخبار از سرنوشت امدادگران ربوده‌شده در ليبی

خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) ـ مدير روابط عمومی جمعيت هلال احمر ايران در تشريح آخرين وضعيت هفت نفر از مسئولان هلال احمر ايران که پنج روز پيش در ليبی ربوده شدند، گفت: دولت ليبی اعلام کرده است که هيات ايرانی در جنوب شهر بنغازی نگهداری می‌شوند؛ اما تاکنون اين گروگانگيران درخواست شفاف و دقيقی برای آزادی اين افراد اعلام نکرده‌اند.

پويا حاجيان در گفت‌وگو با خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به ربوده شدن هفت نفر از اعضای ارشد جمعيت هلال احمرايران در پی دعوت رسمی جمعيت هلال احمر ليبی، گفت: روند پيگيری‌های مستمر برای آزادی اين امدادگران از داخل کشور ليبی و همچنين ايران ادامه دارد و در اين زمينه مذاکرات متعددی با هلال احمر ليبی و سفارت کشورمان در طرابلس صورت گرفته است، همچنين نمايندگی کميته بين‌المللی صليب سرخ در ليبی نيز مجدانه پيگير اين رخداد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حاجيان با اشاره به صدور بيانيه‌های مختلف در محکوم کردن اين اقدام غيرحقوق بشردوستانه، تصريح کرد: روز گذشته نيز وزارت فرهنگ و جامعه مدنی ليبی در بيانيه‌ای با محکوم کردن اين رخداد، اين اتفاق را مخالف ارزش‌های اسلامی و دينی و نقض حقوق ميهمانان در کشور ليبی عنوان کرد.

وی با اشاره به راهپيمايی تعدادی از اعضای انجمن‌های غيردولتی ليبی (NGO) مقابل هتل محل اقامت هيئت ربوده شده، گفت: پس از ربوده شدن اين هفت نفر از اعضای جمعيت هلال احمر در بنغازی، مصطفی عبدالجليل، رئيس دولت انتقالی ليبی معاون وزير کشور خود را برای پيگيری اين مسئله انتخاب کرده است که اين فرد با سفارت کشورمان در طرابلس برای هماهنگی‌های بيشتر جهت آزادی اعضای ربوده شده هلال احمر، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

درخواست گروگانگيران چيست؟

حاجيان با بيان اينکه هيات دولت و رئيس جمهوری کشورمان نيز پيگير اين اتفاق تلخ هستند و در اين زمينه وزارت امور خارجه پيگيری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای آزادی اعضای ربوده شده هلال احمر در ليبی را انجام می‌دهد، گفت: در پی ربوده شدن مديران ارشد جمعيت هلال احمر، ابوالحسن فقيه رييس جمعيت هلال احمر ايران سه درخواست خود مبنی بر صدور بيانيه از سوی کميته صليب‌سرخ جهانی، تماس افراد ربوده‌ شده با خانوادهايشان و همچنين اعزام يک تيم کميته صليب‌سرخ به بنغازی برای پيگيری وضعيت ربودشدگان را از پيتر ريترز رييس دفتر نمايندگی صليب‌سرخ در تهران درخواست کرد، البته با وجود آن که ريترز در همان جلسه قول مساعدی برای پيگيری اين موضوع داد، اما تاکنون اين امر محقق نشده است.

به گفته وی، دولت ليبی اعلام کرده است که هيات ايرانی در جنوب شهر بنغازی نگهداری می‌شوند، اما تاکنون اين گروگان گيران درخواست شفاف و دقيقی برای آزادی اين افراد اعلام نکرده‌اند.

حاجيان در مورد علت عدم صدور بيانيه‌ای از سوی کميته بين المللی صليب سرخ در راستای محکوميت اين اقدام، گفت: با اينکه قرار بود کميته بين المللی صليب سرخ بيانيه مشترکی با فدراسيون منتشر کند؛ اما اين امر تاکنون بنا به دلايلی محقق نشده و اين کميته در پاسخ به نامه رئيس جمعيت هلال احمر ايران عنوان کرده است که تا لحظه آخر که منتج به آزادی هيئت ايرانی شود در کنار ايران خواهد ماند و نماينده کميته در بنغازی پيگير مسئله است.

به گزارش ايسنا، بامداد روز دوشنبه نهم مرداد ماه، هفت تن از نيروهای جمعيت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ايران که برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در زمينه ارائه تجهيزات پزشکی به مردم ليبی، به اين کشور سفر کرده بودند، پس از انعقاد تفاهم‌نامه، به طرز مشکوکی در شهر بنغازی ربوده شدند که اسامی هيات ربوده شده ايرانی به شرح زير اعلام شد:

محمد شهاب‌الدين محمدی عراقی (معاون امور بين‌الملل و حقوق بشردوستانه)، عبدالرضا شاه‌رضايی (معاون بهداشت درمان و توانبخشی)، فردين بلوچی (مديرعامل سازمان تدارکات پزشکی)، محمد عباسی (مديرکل حوزه رياست)، سيد منتظر شبر (مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان تهران)، سيدحسن موسوی (مشاور رياست جمعيت) و محمد امير شريفی‌فرد (کارشناس امور بين‌الملل جمعيت هلال احمر).


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016