دوشنبه 6 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وعده رئيس مجلس ليبی: ايرانيان ربوده شده به زودی آزاد خواهند شد


خبرآنلاين ـ ديپلماسی - ۱۱ مردادماه بود که خبر ربوده شدن نيروهای هلال احمر ايران در ليبی منتشر شد.


به گزارش خبرآنلاين، هيات مذکور بنابر دعوت هلال احمر ليبی و از طريق هوايی وارد فرودگاه بنغازی شده بودند. آنها به صورت کاملا رسمی و با رواديد از قبل تهيه شده به عنوان ميهمان جمعيت هلال احمر ليبی وارد کشور شدند. اين دعوت به خاطر تشکر از تلاش‌های جمعيت هلال احمر جمهوری اسلامی ايران در انقلاب ۱۷ فوريه ليبی و کمک‌های بسيار ارزشمند به مردم مسلمان اين کشور از جمله ارسال دارو، تجهيزات پزشکی و درمان مجروحين و مصدومين انقلاب بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگرچه شايعاتی دال بر بازجويی اين افراد به دليل شائبه «انتشار مذهب تشيع در ليبی» از سوی اين افراد مطرح شده بود اما دو روز بعد عبدالحميد المدنی، رييس جمعيت هلال احمر ليبی در بنغازی اعلام کرد که افراد مسلحی که هفت تن از کارمندان هلال احمر ايران را به گروگان گرفته بودندآن‌ها را آزاد خواهند کرد.

اما اين وعده محقق نشد و صالحی در تماسی با همتای ليبيايی خود پيگير اين موضوع شد. همچنين حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه در جريان سفر به ليبی با مقامات اين کشور درباره آزادی ايرانيان ربوده شده در اين کشور رايزنی کرد. او در گفت​وگويی با خبرآنلاين نيز به تشريح آخرين اخبار از پيگيری‌های وضعيت ايرانيان ربوده شده در ليبی پرداخت.

علی لاريجانی رئيس مجلس نيز، در گفت‌و‌گويی تلفنی با همتای ليبيايی خود از آمادگی ايران برای بازسازی ليبی سخن گفت و با اشاره به حادثه ربوده شدن جمعی از کارکنان هلال احمر کشورمان در ليبی که به دعوت هلال احمر به آن کشور سفر کرده بودند، خواستار کمک مسئولين اين کشور برای آزادی هر چه سريع‌تر افراد ربوده شده گرديد و افزود: دولت و ملت ايران با حساسيت و نگرانی اخبار مربوط به اين حادثه را پيگيری کرده و اميدوار است با اقدام دولت ليبی افراد ربوده شده هر چه زودتر به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

محمد يوسف المقريف رئيس مجلس ليبی نيز با ابراز تاسف شديد از حادثه ربوده شدن جمعی از کارکنان هلال احمر ايران در ليبی گفت: شخصا اين موضوع را پيگيری کرده و به زودی شاهد اخبار خوشحال کننده در اين زمينه خواهيم بود. دولت ليبی تمامی تمهيدات لازم را برای آزادی سريع‌تر اتباع ايرانی انديشيده و با حساسيت اين موضوع را پيگيری کرده است.

به گفته وی، همه اين افراد سالم بوده و به زودی آزاد خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016