جمعه 17 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمانپرست: به کانادا پاسخ مناسب خواهیم داد

در پی تعلیق روابط کانادا با ایران و اخراج دیپلمات‌های ایرانی، وزارت خارجه ایران گفته که کشورش به کانادا پاسخی مناسب خواهد داد. روز جمعه وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که «روابط دیپلماتیک میان کانادا و ایران تعلیق شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا: سفارت کانادا در تهران روز جمعه اعلام کرد که این سفارتخانه در تهران تعطیل شده و مراجعان به این سفارتخانه را به سفارت کانادا در ترکیه ارجاع داده است.

وزیر خارجه کانادا، دلیل تعلیق روابط را برنامه اتمی ایران، دشمنی با اسرائیل، کمک ایران به سوریه و حمایت از تروریسم عنوان کرده است. کانادا به دیپلمات‌های ایرانی پنج روز مهلت داده که خاک این کشور را ترک کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تعلیق روابط از سوی کانادا را مرتبط با برگزاری نشست عدم تعهد در تهران دانست و گفت: «یکی از نتایج بسیار درخشان برگزاری موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، علی رغم فشارهای قابل توجه قدرت‌های غربی از جمله دولت آمریکا و دولت کانادا و همین طور رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم حضور کشورهای مختلف در این اجلاس و حداقل کاهش سطح حضور، شکست مفتضحانه این کشورها در یک نبرد دیپلماتیک در صحنه‌های مختلف تبلیغاتی و افکار عمومی مردم دنیا بود.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از اقدام کانادا برای تعلیق روابط با ایران ستایش کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران دولت کانادا را به «افراط‌گرایی» متهم کرد و گفت دولت حاکم سابقه خوبی در رابطه با ایران نداشته است.

رامین مهمانپرست گفت: «البته دولت افراط‌گرای آقای هارپر در کانادا سابقه اقدامات دیگری در دشمنی با ملت ایران را داشته و سابق بر این برای انجام تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه بر علیه بانک مرکزی و بانک‌های ایران پیشقدم بوده و در ایجاد اختلال در انجام خدمات کنسولی به اتباع کشورمان اقدام کرده بود و نسبت به بستن حساب‌های اتباع ایرانی تلاشی را به عمل آورده بود؛ این اقدام دولت کانادا نشانگر آن است که سیاستمداران دولت فعلی کانادا با تبعیت از برخی کشورهای غربی و همین طور سیاست های رژیم صهیونیستی منافع ملت کانادا را در جهت دستیابی به اهداف سیاسی تحمیلی قربانی می کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: «پاسخ و واکنش مناسب کشورمان و دستگاه سیاست خارجی به این اقدام عجولانه و افراطی دولت کانادا به زودی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهد رسید.»

وزیر خارجه کانادا در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، با متهم کردن ایران به بی‌توجهی به امنیت دیپلمات‌های خارجی گفت: «کانادا دولت ایران را عمده‌ترین خطر برای صلح و امنیت جهانی در جهان کنونی می‌داند.»

وزیر خارجه کانادا تصریح کرد: «در شرایط کنونی، کانادا هرگز حضور دیلماتیک خود در ایران را ادامه نخواهد داد.»

جان برد، ایران را متهم کرد که نسبت به کنوانسیون ژنو درمورد امنیت دیپلمات‌های خارجی «بی‌توجهی فاحش» نشان داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016