سه شنبه 28 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات نشست قاهره درباره سوريه بدون حضور عربستان


خبرگزاری مهر- گروه بين الملل: کميته ۴جانبه شب گذشته در قاهره نشست برگزار کرد. نشستی که با هدف حل بحران سوريه برگزار شد و عربستان سعودی غايب آن بود.

به گزارش خبرگزاری مهر،، کميته ۴جانبه برای حل بحران سوريه شب گذشته در قاهره نشست برگزار کرد. اين نشست بدون حضور نماينده عربستان سعودی و با مشارکت عالی اکبر صالحی، احمد داود اوغلو و محمد کامل عمرو وزيران خارجه ايران، ترکيه و مصر برگزار شد.

بنا بر اعلام الجزيره، اين نشست بدون نتيجه ملموسی پايان يافت و قرار شد اعضای کميته ۴جانبه هفته آينده در حاشيه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک با يکديگر ديدار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزيران ۳ کشور مذکور پس از نشست در يک کنفرانس خبری کوتاه اعلام کردند: برای سخن گفتن درباره راه حل های بحران سوريه هنوز زود است.

محمد کامل عمرو در اين رابطه اظهار داشت: راه های حل بحران سوريه را مورد بحث و بررسی قرار داديم و توافق کرديم رايزنی ها ادامه داشته باشد و در حال حاضر برای اينکه از راه حل های کاربردی سخن بگوييم زود است.

احمد داود اوغلو نيز اظهار داشت: نمی توان در آغاز نشست کميته ۴جانبه راهکار فوری برای حل بحران سوريه ارائه کرد.

وی افزود: مهم اين است که معتقديم راه حل بحران سوريه بايد منطقه ای باشد و لذا به رايزنی ها ادامه خواهيم داد. ما درباره برخی اصول به توافق رسيديم و بالطبع اختلاف نظری نيز با يکديگر داريم.

وزارت خارجه مصر پيش از اين اعلام کرده بود کميته ۴جانبه درباره برخی اصول به توافق خواهد رسيد که توقف فوری خشونت ها در سوريه، حفظ وحدت و حاکميت اين کشور، مخالفت با دخالت نظامی خارجی در سوريه، از سرگيری روند سياسی با مشارکت تمامی طيف های مختلف سوريه مهمترين آنها محسوب می شود.

در همين حال علی اکبر صالحی اظهار داشت: انتظار يافتن راه حل سريع در اين نشست غيرواقعی است. ما بايد در اين رابطه صبور باشيم و تاکيد می کنم که اشتراکات ما درباره بحران سوريه بيش از اختلافاتمان است.

وی با بيان اين مطلب افزود: در اين نشست بر ضرورت راه حل مسالمت آميز برای حل بحران سوريه به ويژه از سوی کشورهای تاثيرگذار منطقه تاکيد شد.

صالحی در ادامه گفت که موضع ايران در قبال بحران سوريه اين بوده است که دولت سوريه بايد پاسخگوی خواسته های ملت سوريه باشد اما راه حل بحران اين کشور نبايد از خارج تحميل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016