سه شنبه 4 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فايده سفر ۱۲۰ نفر به نيويورک چيست؟ هزينه اقامت هيئت همراه احمدی نژاد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : سفر احمدی نژاد و هيئت ۱۲۰ نفره همراه وی جدای از سخنانی که مطرح می شود و عکس العمل های جهانی نسبت به آن در چند سال اخير از جهات ديگری نيز مورد توجه قرار گرفته که مهمترين آن توجه به ميزان اثرگذاری اين سفر ، تعداد همراهان رييس جمهور و هزينه سفر می باشد .

به گزارش سرويس سياسی «انتخاب» ؛ سفر هيئت های رسمی يک کشور با اين کميت نياز به وجود مراودات گسترده در حوزه های مختلف فرهنگی، سياسی، بازرگانی ميان کشور ميهمان و لااقل مناطق جغرافيايی نزديک به محل اقامت آنها می باشد که چنين فرصتی در سفرهايی از اين دست به دست نيامده و نخواهد آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنچه طی سال‌های اخير کمتر به آن توجه شده، ميزان اثرگذاری و فوايد سفرهای متوالی رئيس‌جمهور به نيويورک و مصاحبه‌های متعدد او با رسانه‌های غربی است. اينکه از اين همه سفرهای متوالی و مصاحبه‌های متعدد چه چيزی عايد کشور شده موضوعی است که نمی‌توان به راحتی پاسخ قانع کننده‌ای برای آن يافت. سخنرانی‌های رئيس‌جمهور در سازمان ملل و مصاحبه‌های او با رسانه‌های غربی، به کليشه تبديل شده و اگر تحليل محتوای دقيقی از اين سخنان انجام شود خيلی راحت می‌توان دريافت که بيش از هشتاد درصد اين سخنان، تکراری است.

حضور هرساله احمدی‌نژاد در سازمان ملل ، با صرف هزينه‌های گزاف مادی نيز همراه بوده است. در سال جاری، احمدی‌نژاد با ۱۴۰ نفر هيات همراه به نيويورک رفته و اين در حالی است که رسانه‌های حامی وی از اينکه چرا آمريکا به ۲۰ نفر ديگر ويزا نداده معترض هستند.

زهره طبيب زاده نماينده تهران در مجلس و عضو جبهه پايداری با بيان اينکه در شرايطی که در محدوديت ارزی هستيم رفتن هيئت ۱۲۰ نفره به نيويورک هيچ ضرورتی نداشت، گفت: اينگونه رفتارها از رئيس جمهوری که شعار عدالت طلبی سر می دهد دور از انتظار است.

وی درخصوص چرايی اين سفر در شرايط کنونی کشور که با مشکلات متعدد اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و ارزش پول ملی کشور به شدت سقوط کرده است، نيز گفته است : در شرايطی که محدوديت ارزی داريم و مردم به لحاظ معيشتی در مضيقه به سر می برند، بحث تحريم و تورم و همچنين سياست های انقباضی دولت در بودجه و کاهش بودجه عمرانی و جاری مطرح است؛ اين سوال از رئيس جمهور مطرح است که چرا ۱۲۰ نفر را با خود به نيويورک برده است.

نماينده تهران در مجلس در مورد لزوم اعلام مخارج اين سفر و دلايل حضور برخی افراد نيز گفته است : رئيس جمهور بايد در مورد شأن حضور افرادی که با خود به اين سفر برده، فارغ از اينکه که چه کسانی هستند ، آيا پسر مشائی بوده يا خانوداه های وزيران وهمچنين در مورد مخارج اين سفر توضيح دهد.

هتلی که امسال هيئت ايرانی در آن اسکان دارد ، به ازای هر اتاق برای هر شب اقامت ۶۰۰ دلار دريافت می کند که با وجود اختصاص نزديک به ۱۱۰ اتاق به هيئت ايرانی برای هر شب در مجموع ۶۶۰۰۰ دلار هزينه اقامت از مسافران نيويورک دريافت می کند . با توجه به اينکه اقامت هيئت ايرانی در اين هتل برای ۵ شب در نظر گرفته شده ، در مجموع تنها هزينه اقامت مسافران نيويورک ۳۳۰۰۰۰ دلار برآورد می شود.

به هر روی آخرين سفر احمدی نژاد به نيويورک با انتقاداتی جدی تر از سالهای قبل همراه بوده احتمال می رود مجلس در اين مورد وارد شده و سئوالاتی را از دولت مطرح نمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016