جمعه 7 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمانپرست: در حمله معترضان در نیویورک پلیس آمریکا بی‌تفاوتی نشان داد

بی بی سی: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله گروهی از معترضان ایرانی به او در نیویورک گفته است که نیروهای پلیس حاضر در صحنه، در مقابل درخواست‌های او و همراهانش برای جلوگیری از مزاحمت این افراد "بی‌تفاوتی" نشان داده‌اند.

رسانه‌های ایران به نقل از رامین مهمانپرست گزارش داده‌اند که او و دو نفر از همراهانش بعد از پایان سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در سازمان ملل متحد و در حال ترک ساختمان مجمع عمومی، با "مزاحمت" افرادی که او اعضای "گروهک منافقین" خواند، روبه‌رو شده‌اند.

مقامات رسمی ایران از گروه مجاهدین خلق تحت عنوان منافقین یاد می‌کنند.

گزارش شده است که معترضان به جمهوری اسلامی که در نزدیکی ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک تجمع کرده بودند، روز چهارشنبه، پنجم مهر (۲۶ سپتامبر)، هنگام عبور آقای مهمانپرست، در حالی که به او فحاشی می کردند، او را احاطه و تعقیب کردند.

به دنبال این واقعه، پل براون، سخنگوی پلیس نیریورک گفت که به نظر می‌رسد تهدید این مقام ایرانی "جنبه لفظی" داشت و ضرب و جرحی انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای مهمانپرست گفت: طبق قوانین بین‌المللی اگر کسی برای دیپلمات‌ها و مهمانان اجلاس‌های بین‌المللی مزاحمتی ایجاد کند، پلیس موظف است مانع شود و اجازه نزدیک شدن ندهد.

او اضافه کرد: متاسفانه شاهد نوعی بی‌تفاوتی پلیس آمریکا بودیم و هر چند باری هم که به پلیس اشاره می‌کردیم که باید از مزاحمت این افراد جلوگیری کنند، بی‌تفاوتی نشان می‌دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای مهمانپرست گفت: وقتی هجمه سنگین شد، پلیس دخالت کرد، آنها را عقب راند و بعد اطلاعیه داد که چنین اتفاقی افتاده است.

فیلم‌های منتشر شده در مورد این حادثه، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را در محاصره معترضان نشان می‌دهد. چهره این افراد چندان مشخص نیست، ولی صدای الفاظ توهین‌آمیز شنیده می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، آمریکا را میزبان اصلی نشست جهانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواند و گفت: باید آمریکا به وظایف خود به خوبی عمل کند و اجازه چنین حرکتی شایسته میزبان نیست.

او اضافه کرد که اعضای سازمان مجاهدین خلق جایگاهی بین مردم ایران ندارند و "از این که شاهد چنین رفتاری نسبت به کشورمان هستیم و دنیای غرب اجازه فعالیت به چنین گروهکی را می‌دهد، متاسفیم."

او با اشاره به تصمیم دولت آمریکا برای خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی، گفت که این گروه به دلیل آنچه او "جنایت و ترور در قبال ملت ایران، عراق و ملت‌های آزاده" خواند در حال اخراج از عراق هستند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هم برای ترور مستشاران آمریکایی اقدام کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016