دوشنبه 24 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگیری گردانندگان چهار کلیسای خانگی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس و بنا به گزارش‌های رسیده طی دو ماه گذشته، ماموران امنیتی ایران چهار کلیسای خانگی در شهر «شیراز» و «کوار» را کشف و گردانندگان اصلی آن را دستگیر کرده است.

خبرگزاری دست راستی فارس در گزارش خود ادعا کرده که "عمده افراد جذب شده به این شبکه‌ها از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه بوده که دارای مشکلات و معضلات روحی و روانی و بعضاً اقتصادی بودند که در راستای اهداف تشکیلاتی مورد سوء استفاده قرار گرفتند". فارس توضیحی درباره چگونگی سواستفاده این کلیساها از مردم نداده است.

خبرگزاری فارس که این خبر را منتشر کرده همچنین کلیساهای خانگی را وابسته به یهودیان معرفی کرده و نوشته: از نکات جالب توجه این است که این شبکه‌های غیرقانونی، وابسته به مؤسسه‌های تبلیغی صهیونیستی مستقر در خارج از کشور هستند و با حمایت کشورهای امریکا و انگلیس و ارتباط‌گیری با شبکه‌های ماهواره‌ای صهیونیستی بر ضد دین مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.

فارس روشن نکرده که چرا یهودیان و صهیونیست ها به جای تبلیغ دین یهود به تبلیغ دین مسیحیت روی آورده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین رابطه شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان از شیراز مرکز استان فارس گگزارش کرده که در اولین هفته مهر ماه جاری ماموران اداره اطلاعات استان فارس بار دیگر تعداد ۳۰ نفر از نوکیشان مسیحی را در چند نقطه شیراز دستگیر و به بازداشتگاه امنیتی اداره خود موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل نمودند.

بر همین اساس منابع محلی از شیراز گزارش داده اند که حداقل ۱۰ نفر از این افراد همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات فارس به سر می برند. از سرنوشت بقیه این افراد هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که تعدادی از آنها به زندان مرکزی شیراز موسوم به عادل آباد تحویل شده اند.

این منابع تاکید دارند که حداقل یکی از این افراد دارای سابقه قبلی محکومیت به زندان برای تبلیغ مسیحیت در سال ۱۳۸۷ بوده است. این شبکه خبری نزدیک به مسیحیان ایران اعلام کرده که به خاطر جو پلیسی شدیدی که اکنون برای مسیحیان شیراز به وجود آمده، انتشار اسامی و عکس دستگیر شدگان اخیر فعلا ممکن نیست و به صلاح آنها نمی باشد.

شبکه مسیحیان فشارهای گسترده به مسیحیان شیراز را ناشی از نگرانی مقامات جمهوری اسلامی از گسترش روز افزون مسیحیت در مرکز استان فارس می داند.
بر اساس گزارش ها اخیرا نیروهای امنیتی فشارهای بی سابقه ای بر کلیساهای رسمی و ساختمانی (کلیساهای اسقفی شیراز) و کلیساهای خانگی و نوکیشان مسیحی وارد کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016