چهارشنبه 26 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اقتصاد و اشتغال محور دومين مناظره انتخاباتی اوباما و رامنی

راديو فردا ـ دومين مناظره انتخاباتی باراک اوباما و ميت رامنی دو کانديدای انتخابات رياست جمهوری سال۲۰۱۲ آمريکا، روز سه شنبه ۲۵ مهرماه برگزار شد. محور اصلی این مناظره انتخاباتی اقتصاد و اشتغال در آمریکا بود.

اين مناظره با حضور ۸۰ شرکت کننده صورت گرفت و حاضران در اين مناظره سئوال های خود را از دو کانديدای رياست جمهوری آمريکا پرسيدند. مجموع کسانی که سوال های خود را مطرح کردند کسانی بودند که هنوز در مورد رای دادن به دو کانديدای حاضر در انتخابات تصميم نگرفته اند. اين مناظره در دانشگاه هافسترا در هامستد در نيويورک برگزار شد.

سوال اول درباره برنامه دو کانديدا در خصوص ایجاد اشتغال در آمريکا بود. ميت رامنی، کانديدای حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوری آمريکا، از فرصت استفاده کرد و به سياست های اقتصادی دولت باراک اوباما حمله کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: باراک اوباما به عنوان رييس جمهور برنامه ای کارآمدی برای ايجاد اشتغال و کاهش ميزان بيکاری در کشور ندارد و بهمين دليل طی چهار سال گذاشته ميزان بيکاری به همان ميزانی است که چهار سال پيش بود.

میت رامنی با انتقاد از سیاست های اوباما برای کاهش کسری بودجه گفت: طبقه متوسط در دوران باراک اوباما تحت فشار بوده است. هنوز ۲۳ ميليون نفر بيکارند.

در مقابل بارک اوباما، کاندیدای حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری، از برنامه خود برای نجات اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت سياست های وی باعث شد تا صنعت خودرو سازی بتواند حيات مجدد پيدا کند.

باراک اوباما در ادامه گفت که سياست های او در راستای ايجاد اشتغال و خروج بحران اقتصادی موثر بوده است.

وی اضافه کرد که سياست های او مبنایی برای ايجاد ميليون ها شغل در بخش خصوصی در دوره اول بوده است.

باراک اوباما همچنين گفت که ميت رامنی در اظهاراتش ثابت نيست و حرفش را تغيير می دهد.

وی تصريح کرد با افزايش ماليات ثروتمندان خواهد توانست کسری بودجه را کاهش دهد.

کشته شدن ديپلمات ها آمريکايی در بنغازی

هنگامی که يکی از حضار پرسشی در خصوص کشته شدن چهار ديپلمات آمريکايی در بنعازی، در لیبی پرسيد، ميت رامنی به سياست های باراک اوباما در خاورميانه حمله کرد.

وی همچنين به اظهارت سوزان رايس، نماينده آمريکا در سازمان ملل متحد اشاره کرد که گفته بود حمله به کنسولگری در بنغازی پس از تظاهرات اعتراضی خودجوش به فيلم ویدئویی (ضد اسلامی) روی داده است. ولی در واقع چنین چیزی رخ نداده بود.

ميت رامنی در ادامه از سياست دولت اوباما در قبال سوريه انتقاد کرد و گفت که ايران چهار سال به ساخت بمب اتمی نزديک شده است و سياست های اوباما در قبال خاورميانه پوزش خواهانه است

در همين حال مجری اين مناظره به اظهارات هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا اشاره کرد که روز دوشنبه گفته است که مسئوليت اتفاقات در کنسولگری در بنغازی بر عهده اوست.

باراک اوباما در پاسخ گفت که رييس جمهوری آمريکا است و او مسئول همه ديپلمات های آمريکايی است.

باراک اوباما تصريح کرد: وقتی کسی فرمانده کل قوا است نبايد مساله منافع ملی را وارد بازی سياسی کند.

آخرين مناظره تلويزيونی دو کانديدای رياست جمهوری دوشنبه آینده برگزار خواهد شد. محور اصلی این مناظره سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016