پنجشنبه 27 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارباب‌سیر اتهام توطئه برای ترور سفیر عربستان با همدستی سپاه قدس را پذیرفت

بی بی سی ـ منصور ارباب‌سیر، شهروند ایرانی - آمریکایی که متهم شده بود با همدستی اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن توطئه کرده است، این اتهام را پذیرفت.

آقای ارباب سیر روز چهارشنبه ۲۶ مهر (۱۷ اکتبر) در دادگاه فدرال نیویورک در مقابل قاضی دادگاه قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاضی جان کینان، رئیس دادگاه از او پرسید: "آیا این درست است که شما از حدود بهار تا پائیز سال ۲۰۱۱ با همدستانتان که مقامات نظامی ایران بودند، موافقت کردید که ترتیب ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا را بدهید؟"

آقای ارباب سیر به این سئوال پاسخ مثبت داد.

حکم دادگاه در مورد او روز ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) صادر می شود و او ممکن است به تحمل حداکثر ۲۵ سال حبس محکوم شود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که آقای ارباب سیر نحیف به نظر می رسید و ریش خاکستری داشت و مأموران او را تحت تدابیر شدید امنیتی و با دستبند به دادگاه آوردند و از آنجا خارج کردند.

به نوشته این خبرگزاری، او در دادگاه لبخند می زد، اما برای به یاد آوردن سن خود دچار مشکل شد و در پاسخ به سئوالی که در این مورد از او شده بود، گفت: "فکر می کنم ۵۸ سال".

آقای ارباب سیر در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱ در فرودگاه بین المللی جان اف کندی در نیویورک بازداشت شد.

چند روز بعد مقامات ارشد قضایی و سیاسی آمریکا اعلام کردند که او از بستگان یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است که سال ها در آمریکا زندگی می کرده و پیش از دستگیری با همدستی اعضای نیروی قدس سپاه در حال توطئه برای ترور عادل عبدالجبیر، سفیر عربستان در آمریکا بوده است.

مقامات ایرانی این اتهامات را قاطعانه تکذیب کردند و گفتند که این ادعاها توطئه ای تازه علیه ایران است.

اما دولت عربستان سعودی به شدت به ایران اعتراض کرد و خواستار دخالت شورای امنیت سازمان ملل در مسئله شد.

اتحادیه اروپا و بریتانیا عبدالرضا شهلایی و حامد (مصطفی) عبداللهی، دو تن از فرماندهان سپاه قدس را به اتهام دست داشتن در توطئه برای ترور سفیر عربستان مشمول تحریم قرار دادند و اعلام کردند که دارایی های احتمالی آنها را توقیف می کنند.

دولت آمریکا پیش از آن آقای شهلایی را به عنوان "قائم مقام فرمانده نیروی قدس سپاه" معرفی و به طراحی حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق متهم کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016