پنجشنبه 11 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در دومين هفته اعتصاب غذا؛ نسرين ستوده برای سه هفته ممنوع الملاقات شد

کلمه ـ نسرين ستوده وکيل زندانی از سوی شورای انظباطی زندان اوين به مدت سه هفته ممنوع الملاقات شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، نسرين ستوده وکيل زندانی محبوس در بند زنان زندان اوين که اين روزها در اعتصاب غذا به سر می برد، در جديدترين برخورد غيرقانونی از سوی شورای انضباطی زندان اوين به مدت سه هفته ممنوع الملاقات شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هفته ی پيش نيز کلمه گزارش داده بود که اين فعال حقوق بشر در بند که از دو هفته ی پيش دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است، در پی وخامت حالش به بهداری اين زندان منتقل شده است. تشديد برخوردها با اين وکيل در بند در حالی است که از جمله دلايل اعتصاب غذای او ناشی از تبعيض های غيرقانونی با وی در ملاقات با فرزندانش است.

نسرين ستوده از ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ در بازداشت است و در دادگاه به جرم “اقدام عليه امنيت ملی، تبانی و تبليغ عليه نظام و عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر” به تحمل ۶ سال حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی حجابی به ۵۰ هزار تومان جريمه نقدی محکوم شده است.

رضا خندان، همسر نسرين ستوده، در گفتگو با کلمه با اعلام خبر اعتصاب غذای وی در زندان گفته بود: من خيلی اصرار کردم که از اعتصاب غذا صرف نظر کند اما می گفت من هيچ کاری اينجا از دستم بر نمی آيد و آخرين راه اعتراض برای من همين اعتصاب غذا است. شما تصور کنيد يک وکيل لايحه ی دفاعيه ی خودش را که دادسرا خواسته محاکمه کند، ناچار شده روی يک دستمال کاغذی بنويسد و آن را هم ازش گرفته اند به عنوان يک کار غيرقانونی و از آن تاريخ ملاقات حضوری بچه ها را قطع کردند. من نگران همسرم هستم، او در حال حاضر هم از شدت ضعف و لاغری قيافه اش درست قابل شناسايی نيست برای کسانی که در اين مدت او را نديده اند چه برسد از اين به بعد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016