دوشنبه 15 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميسيون امنيت ملی: جريان خاصی در مجلس با مصالح کشور و امنيت ملی بازی می‌کند

اگر مدعی‌اند که اقدام لاريجانی خلاف حکم مقام معظم رهبری است چرا وقتی احمدی‌نژاد بعد از دستور رهبری يازده روز خانه نشين شد عطسه نکردند؟


ايلنا ـ سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: من در رفتار هيئت رئيسه خدشه‌ای نمی‌بينم. متاسفانه جريانی در مجلس حضور دارد که به بهانه مقابله با لاريجانی با نظام، مصالح کشور و امنيت ملی بازی می‌کند.

سيد حسين نقوی حسينی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، در خصوص تصميم برخی نمايندگان مبنی بر استيضاح هيئت رئيسه مجلس اظهار داشت: استيضاح هيئت رئيسه مطابق آيين نامه امکان پذير است همانطور که سوال از رئيس جمهور با ارائه يک چهارم امضای نمايندگان مجلس می‌تواند اعلام وصول شود، استيضاح هيئت رئيسه هم امکان پذير است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اما اين سوال مطرح می‌شود که چرا آقايان اقدام هيئت رئيسه را زير سوال می‌برند؟ هيئت رئيسه قسم خورده اين کار را انجام دهد حالا که به قسم خود عمل و طرح سوال را اعلام وصول کرده می‌خواهند استيضاح کنند؟ اين نمايندگان بالاخره آيين نامه قبول دارند يا ندارند؟

اين عضو کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تعجب از اينکه چطور ممکن است برخی نمايندگان بعد از اعلام وصول طرح مدعی شوند که امضای خود را پس گرفته‌اند، تاکيد کرد: پس گرفتن امضا يعنی چه؟ پس گرفتن امضا آداب دارد. بايد به هيئت رئيسه نامه رسمی نوشته شود و هيئت رئيسه موظف است که اعمال کند. پس گرفتن امضا که نمی‌تواند در جيب بنده باشد يا تلفنی به من اعلام شود.

وی در ادامه افزود: بايد در نظر داشت که تاريخ اعلام وصول در اين مساله به طور خاص ملاک است. در لحظه اعلام وصول بايد بالای ۷۳ امضا باشد. اگر قبل از اعلام وصول درخواست داده‌اند هيئت رئيسه بايد پاسخگو باشد. اين افراد دروغگو هستند و دروغگويی آ‎ن‌ها در صحن علنی مشخص شده است.

نقوی حسينی با تاکيد بر اينکه پس گرفتن امضا حتما در دفتر هيئت رئيسه مجلس به ثبت خواهد رسيد خاطر نشان کرد: مگر پس گرفتن امضا به اين صورت است که از جلوی دفتر هيئت رئيسه رد شوی و بگويی می‌خواهم امضايم را پس بگيرم؟ اين افراد انصاف ندارند چون هيئت رئيسه دفتر ثبت دارد و هر در خواستی در آن ثبت خواهد شد.

نماينده مردم ورامين اقدام هيئت رئيسه را به موقع دانسته و تصريح کرد: اصلا فرض کنيم اقدام هيئت رئيسه ابهام دارد، اين ابهام در ‌‌‌نهايت به خود شما بازمی گردد. هيئت رئيسه به آيين نامه عمل کرده و اگر اعلام وصول نمی‌شد بايد استيضاح می‌شد.

وی در ادامه گفت: من در رفتار هيئت رئيسه خدشه‌ای نمی‌بينم. متاسفانه جريانی در مجلس حضور دارد که به بهانه مقابله با لاريجانی، با نظام، مصالح کشور، امنيت ملی بازی می‌کنند. اين افراد با لاريجانی عناد دارند. اگر مدعی‌اند که اقدام لاريجانی خلاف حکم رهبری است چرا وقتی احمدی‌نژاد بعد از دستور رهبری يازده روز خانه نشين شد عطسه نکردند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016