سه شنبه 30 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعطيلی و تغيير کاربری چندين کارخانه توليد چای در شمال کشور


بازار چای آنقدر بد و نامناسب است که تعداد زيادی از کارخانه‌های چای يا تغيير کاربری داده و يا دستگاه‌های خود را فروخته‌اند و ديگر کار نمی‌کنند. کارخانه نشاط، مجمع صنايع، چای سازی برهان و چای دلشاد از جمله اين کارخانه‌ها هستند.

ايلنا نايب رئيس اتحاديه چايکاران شمال از تعطيلی و تغيير کاربری چندين کارخانه توليد چای در شمال کشور خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرويز شعبانی در اين باره به ايلنا گفت: بازار چای به چنان وضعی دچار شده است که تعداد زيادی از کارخانه‌های چای يا تغيير کاربری داده و يا دستگاه‌های خود را فروخته‌اند و ديگر کار نمی‌کنند.

اين فعال صنفی به ذکر نام برخی از اين واحدهای توليدی از جمله کارخانه نشاط، مجمع صنايع، چای سازی برهان و چای دلشاد پرداخت و اظهار کرد: اين مسئله خود باعث شده تا بسياری از کارگرانی که در اين کارخانه‌ها مشغول به کار بوده‌اند بيکار شوند.

شعبانی ادامه داد: بدليل آنکه بخشی از مبلغ پرداختی برای خريد چای از کشاورزان را کارخانه‌ها پرداخت می‌کنند، متاسفانه به دليل کمبود نقدينگی اين بخش نيز فلج شده است.

اين فعال صنفی با اشاره به شرايط دشواری که چايکاران با آن رو به رو هستند، اظهار داشت: ما زمانی ۷۶ هزار تن توليد چای خشک داشتيم که در سال جاری اين رقم به ۲۴ هزار تن رسيده است. بيش از ۴۰ درصد از باغات چای خشک به حال خود‌‌ رها شده و اين در حالی است که وضعيت آب و هوای امسال بسيار خوب بود. اين شرايط ناشی از عدم توجه مسئولان به کشاورزان برگ چای سبز کار است.

نايب رئيس اتحاديه چايکاران شمال دليل بسياری از مشکلات چايکاران را انحلال سازمان چای خواند و گفت: ما پيش از اين يک سازمان چای داشتيم که وجود آن به خودی خود بسياری از مشکلات و معضلات چايکاران را رفع می‌کرد. اما متاسفانه اعتبار اين سازمان در سال ۸۲ باطل شد و بعد‌ها هم که دوباره احياء شد به دليل آنکه بودجه و اعتبارات کافی در اختيارش قرار نگرفت، نتوانست کاراريی سابق را برای چايکاران داشته باشد.

او با انتقاد از واردات بی‌رويه چای به کشور بيان کرد: ناگزيرم که بگويم با يک سری مافيای صنعت چای رو به رو شده‌ايم که درصدد آنند تا با واردات بی‌رويه چای هندی به کشور، توليد چای ملی را نابود کند. من پيش بينی می‌کنم که در صورت تداوم وضع موجود، توليد چای در ايران در سال آتی به ۱۰ هزار تن کاهش يابد و اين روند نزولی ادامه پيدا کند.

نايب رئيس اتحاديه چايکاران شمال در پايان اعلام کرد: دولت‌های قبلی اين همه زحمت کشيدند تا اين محصول را از دستان انگليسی‌ها خارج کنند و هم اکنون در شرايطی قرار داريم که می‌رود تا همهٔ آن دستاورد‌ها بر باد رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016