چهارشنبه 1 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز نگرانی خانواده مهدی کروبی از وضعيت وی

سحام نيوز: خانواده مهدی کروبی با صدور بيانيه ای، ضمن ابراز نگرانی از وضعيت جسمی آقای کروبی؛ بارديگر بر استقامت ايشان در دفاع از حقوق مردم تاکيد نمودند.

ساعاتی قبل سحام از انتقال مهدی کروبی به بيمارستان گزارش داده بود. لذا در همين راستا خانواده آقای کروبی با انتشار پيامی خطاب به مردم ايران، ضمن اعلام آخرين وضعيت اين مبارز زندانی، خطاب به مقامات امنيتی و قضايی نوشته اند: “انتظار داريم حق دسترسی به درمان مستقل ايشان به رسميت شناخته شود تا امکان پيگيری درمانی زير نظر پزشکان معتمد خانواده در يکی از بيمارستان های تهران فراهم آيد.”

همسر و فرزندان مهدی کروبی بارها بر حق دسترسی آقای کروبی به پزشک معتمد خانواده تاکيد کرده اند. اما متاسفانه اين درخواست تاکنون از سوی مسئولان امنيتی بی پاسخ مانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده مهدی کروبی در اين نامه مقامات ارشد نظام را مسئول هرگونه قصور و کوتاهی در خصوص رسيدگی به وضعيت جسمی آقای کروبی اعلام کرده اند.

در بخش ديگری از اين بيانيه تاکيد شده است که “مقامات کما فی السابق بطور تبعيض آميز اصرار بر نگهداری انفرادی ايشان در مکانی نامناسب و غير مسکونی دارند و با بهانه تراشی های واهی از انتقال ايشان به منزل شخصی اش در جماران سر باز می زنند.”

اکنون بيش از ۶۰۰ روز است که اين رئيس و نماينده سابق مجلس، دوران حبس خود را در جايی بجز منزل شخصی اش و به تنهايی، سپری می کند.

در اين نامه اعتراضی، همچنين به برخورد سليقه ای نهادهای امنيتی در هنگام ملافات فرزندان با پدرشان اشاره شده و از حضور ماموران امنيتی حين ديدارها ابراز تاسف نموده اند.

تمامی ديدارهای رهبران جنبش با خانواده هايشان با حضور کامل ماموران امنيتی انجام می شود.

در پايان اين نامه، بر تاکيد مهدی کروبی بر “اصلاح انحراف موجود و به رسميت شناخته شدن حق مردم در تعيين سرنوشت شان” اشاره شده است.

اين مبارز دوران پيش از انقلاب و زندانی سياسی کنونی؛ بارها و در بسياری از مصاحبه ها و بيانيه های خود بر استقامت در راه دفاع از حقوق برحق ملت ايران تاکيد و اعلام کرده بود که “خود و خانواده ام آماده پرداخت هرگونه ای هزينه ای در اين راه هستيم.”

همچنين صبح امروز نيز بنا به گزارش های منتشر شده، ميرحسين موسوی، ديگر رهبر جنبش سبز؛ برای انجام برخی آزمايشات به بيمارستان قلب تهران منتقل شده است.

اکنون بيش از ۶۵۰ روز است که آقايان مهدی کروبی و ميرحسين موسوی و خانم زهرا رهنورد در حبس خانگی به سر می برند.

از زندان رجايی شهر هم گزارش شده که احمد زيدآبادی، دبيرکل ادوار تحکيم وحدت و عضو کمپين انتخاباتی مهدی کروبی؛ برای انجام درمان به بيمارستان منتقل شده است.

اين روزها و مخصوصا در پی کشته شدن ستار بهشتی در زندان، نگرانی ها پيرامون وضعيت حبس و حصر زندانيان سياسی شدت گرفته است.

لازم به توضيح است که مهدی کروبی پس از انجام آندوسکپی و چند آزمايش در بيمارستان وابسته به نهادهای امنيتی؛ به ساختمانی که در آن حبس بوده، بازگردانده شده است.

همچنين پس از ترخيص از بيمارستان؛ برای ساعاتی به خانم فاطمه کروبی، اجازه داده شده تا در کنار همسرش باشد.

به گزارش سحام، متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:

به نام خدا

بدينوسيله به اطلاع مردم عزيز ايران می رسانيم که آقای کروبی در دو هفته گذشته با علائم هشدار دهنده ای از جمله کاهش وزن، بی اشتهايی، سرگيجه و حالت تهوع مواجه بودند. بدنبال نگرانی خانواده از وضعيت جسمی ايشان مقامات امنيتی مبادرت به انتقال آقای کروبی به بيمارستان جهت معاينات کلينيکی و اقدامات پاراکلينيکی نمودند. در حال حاضر درمان ايشان در مکان حبس تحت نظر پزشکان معتمد دستگاه امنيتی قرار دارد. با توجه به نگرانی خانواده نسبت به وضعيت گوارشی آقای کروبی از مقامات امنيتی و قضايی انتظار داريم حق دسترسی به درمان مستقل ايشان به رسميت شناخته شود تا امکان پيگيری درمانی زير نظر پزشکان معتمد خانواده در يکی از بيمارستان های تهران فراهم آيد. بديهی است هرگونه قصور و کوتاهی در اين مورد حساس بر عهده مقامات ارشد نظام خواهد بود.

ابهام در وضعيت حقوقی بازداشت و حبس آقای کروبی موجب محروميت ايشان از بخشی از حقوق مرتبط با زندانيان شده است. عليرغم سپری شدن قريب ۲ سال از زمان حبس، مقامات کما فی السابق بطور تبعيض آميز اصرار بر نگهداری انفرادی ايشان در مکانی نامناسب و غير مسکونی دارند و با بهانه تراشی های واهی از انتقال ايشان به منزل شخصی اش در جماران سرباز می زنند. جای بسی تاسف است که ملاقات فرزندان هنوز هم با حضور نيروهای امنيتی صورت می گيرد و بطور سليقه ای فرزند ارشد ايشان، محمد حسين بيش از يکماه از ديدار پدر محروم می شود.

کروبی با علم و آگاهی از هزينه های پيش رو به اين مسير پرتلاطم ورود کرد و همچون گذشته بر اصلاح انحراف موجود و به رسميت شناختن حق مردم در تعيين سرنوشت شان تاکيد دارد. شايسته نيست حاکميتی که کروبی را بدون طی کردن مراحل قانونی زندانی کرده، بعد از سپری شدن اين مدت طولانی، حقوق رايج يک زندانی عادی را از ايشان سلب کند.

خانواده کروبی
۳۰ آبانماه ۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016