چهارشنبه 1 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فابيوس: مسئوليت ايران در درگيری‌های خاورميانه سنگين است

راديو زمانه ـ لوران فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه نقش جمهوری اسلامی در درگيری‌های خاورميانه را محکوم کرد و از "مسئوليت فوق‌العاده سنگين ايران" به‌ويژه در غزه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوران فابيوس امروز چهارشنبه يکم آذرماه (۲۱ نوامبر) در گفت‌وگو با راديو "فرانس کولتور" در مورد درگيری‌های غزه گفت: "سلاح‌های دوربرد تا ۷۵ کيلومتر [در غزه] وجود دارد که متعلق به ايران است. مسئوليت ايران فوق‌العاده سنگين است."

وزير امور خارجه فرانسه افزود: "نقش ايران در لبنان، سوريه، عراق و غزه ديده می‌شود و هر بار با نيتی کاملا منفی."

لوران فابيوس تأکيد کرد: "جهت‌گيری دولت ايران برای صلح جهانی بسيار خطرناک است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز گذشته (سه‌شنبه) رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در مورد ارسال موشک‌های "فجر پنج" از ايران به غزه، گفت: "وظيفه همه کشورهای اسلامی است که وقتی رژيم صهيونيستی (اسرائيل) با همه تجهيزات مرتکب جنايت می‌شود برای دفاع از مردم مظلوم فلسطين اقدام کنند."

امروز نيز علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران در حاشيه راهپيمايی نمايندگان مجلس عليه اسرائيل گفت: "افتخار می‌کنيم که کمک ما به مردم فلسطين جنبه مادی و نظامی داشته است."

لاريجانی افزود: "حرف ما اين است که کشورهای عربی برای کمک به ملت فلسطين بايد کمک نظامی کنند."

وزير امور خارجه فرانسه اظهار اميدواری کرد که هر چه سريع‌تر آتش‌بس ميان اسرائيل و غزه برقرار شود.

در حالی که در هشتمين روز درگيری‌های غزه تلاش‌های ديپلماتيک برای برقراری آتش‌بس به نتيجه‌ای نرسيده است، درگيری‌های نظامی روز گذشته و امروز همچنان ادامه داشت.

نيروی هوايی اسرائيل هر ۱۰ دقيقه حمله‌ای را به غزه انجام می‌دهد و توپخانه و نيروی دريايی اين کشور نيز مناطقی در غزه را مورد هدف قرار داده‌اند.

از سوی ديگر غزه نيز شهرهای جنوبی اسرائيل را مورد حمله‌های موشکی خود قرار می‌دهد.

رياض منصور، سفير فلسطينی در سازمان ملل متحد آمار کشته‌شدگان فلسطين در هشت روز اخير را بيش از ۱۴۰ نفر اعلام کرد که بيشتر آنان از جمله ۳۴ کودک، از شهروندان غيرنظامی هستند.

کشته‌شدگان اسرائيلی نيز به پنج نفر رسيد. پيش از اين سه نفر در حمله موشکی کشته شده بودند و دو نفر ديگر که يکی از آنها سرباز بود بر اثر جراحات وارده در طول ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.

يک سخنگوی حماس در قاهره گفت در طول امروز دستيابی به توافقی برای آتش‌بس امکان‌پذير است.

روز گذشته ابتدا اعلام شد حماس و اسرائيل بر سر آتش‌بس به توافق رسيدند اما سپس روشن گرديد که هنوز توافقی صورت نگرفته و اسرائيل آتش‌بس را تأييد نکرده است.

حماس مسئوليت عدم پيشبرد آتش‌بس را اسرائيل می‌داند و معتقد است مقام‌های اسرائيلی به طرح‌های پيشنهادشده پاسخی نداده‌اند.

هيلاری کلينتون٬ وزير امور خارجه آمريکا نيز نيمه‌شب گذشته برای ديدار با بنيامين نتانياهو٬ نخست‌وزير اسرائيل و گفت‌وگو بر سر درگيری‌های غزه وارد بيت‌المقدس شد.

نتانياهو در اين ديدار از "راه‌حل طولانی‌مدت ديپلماتيک" برای حل مسئله حمله‌های موشکی حماس به خاک اسرائيل استقبال می‌کند.

نخست‌وزير اسرائيل تأکيد کرد که اگر حمله‌های موشکی از غزه به سوی اسرائيل ادامه يابد اين کشور "هر اقدامی" را که لازم باشد انجام خواهد داد.

هيلاری کلينتون نيز از تلاش خود در روزهای آينده برای برقراری آتش‌بس در ديدار با مقام‌های مصر و اسرائيل خبر داد.

هيلاری کلينتون، که از تلاش‌های مصر در راه برقراری صلح تقدير نمود، امروز با محمد مرسی٬ رئيس‌جمهور مصر ديدار خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016