چهارشنبه 1 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادر ستار بهشتی: رضايت نمی دهم؛ ستار به مرگ طبيعی نمرده؛ فرزندم را کشته اند

سحام نيوز: مادر ستار بهشتی در مصاحبه با سحام نيوز؛ در پاسخ به سوالی در خصوص علت سکوت خانواده طی چند روز اخير، از تحت فشار بودن خانواده خود توسط ماموران خبر داد.

مادر ستار در اين مصاحبه می گويد: “ماموران به ما گفتند که مصاحبه نکنيد و تهديد کردند که مصاحبه نکنيد و حکم بازداشت دخترم را نيز داشتند.”

ماموران امنيتی روز دفن پيکر ستار در رباط کريم و در لحظاتی که خواهرش در حال مصاحبه با سحام بود، برای لحظاتی دستگير و تهديد می شود که در صورت ادامه مصاحبه با رسانه ها، دستگير خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادر اين شهيد جنبش مردمی که به علت بيماری به سختی سخن می گفت، از کنترل منزلش توسط ماموران خبر داد.

وی از مسئولان امنيتی می پرسد: “چرا جنازه ستار را برای شستشو به خودمان تحويل ندادند؟ چرا برگه ی بازداشت دخترم را داشتند؟ چرا ماموران همه جا ما را تعقيب می کردند؟ تحت نظر داشتند؟ چرا کفن ستار خونی بود؟”

مادر ستار در اين مصاحبه تاييد کرده که کفن پسرش حين دفن خونی بوده است.

همچنين ايشان به نقل از نزديکانش خبر داده که طی چند روز گذشته در محل امامزاده دوربين مداربسته ای نصب شده است و افرادی را که بر مزار ستار حاضر می شوند را تحت نظر دارند.”

اين مادر داغدار در واکنش به اظهار نظرهای منتشر شده در رابطه با اينکه ستار بهشتی به مرگ طبيعی فوت شده، افزود: “۳۵ سال سن داشت و حتی دارو مصرف نمی کرد. روز سه شنبه او را بردند و سه شنبه بعدش کشتن و خبر مرگ او را برای من آوردند.”

دو روز پيش، رئيس پزشکی قانونی در مصاحبه با خبرگزاری مهر، گفته بود که ستار بهشتی به مرگ طبيعی درگذشته است.

وی در خصوص پيگيری پرونده شکايت از قاتل و يا قاتلين فرزندش افزود: ” کسانی که صدای مرا می شنوند، پيگير پرونده فرزند من باشند. ستار پرستار من بود، همه کس من بود و او را کشتند. من قبول ندارم که ستار فوت کرده؛ اصلا اين حرف ها را قبول ندارم. بچه من کشته شده است.”

مادر ستار خطاب به مسئولان می افزايد: “مسئولين بايد صدای من را بشنوند، و به پرونده من رسيدگی کنند. من از خون بچه ام نمی گذرم.”

وی از نهادها و سازمان های بين المللی به عنوان يک مادر داغديده خواست تا پيگير پرونده فرزندش باشند.

وی بارها در اين مصاحبه تاکيد می کند: “از خون ستار نخواهم گذاشت. از جان خود خواهم گذاشت اما از خون ستار نمی گذرم. از هيچ چيزی نمی ترسم و قبول ندارم که بچه ام {به مرگ طبيعی} فوت شده است. بچه من کشته شده است. بچه من با پای خود رفت و جنازه اش را تحويلم دادند.”

مادر ستار بهشتی از پيشنهاد پرداخت ديه فرزندش توسط ماموران خبر داد و افزود: “پيشنهاد دادند ولی من قبول نکردم. بچه من خونش پايمال نشود، من ديه می خواهم چه کنم؟ من قبول نکردم.”

وی در پايان اين مصاحبه بر پيگيری پرونده فرزندش توسط مسولان و نهادهای بين المللی تاکيد می کند و می گويد: “ستار بهشتی؛ به وجودش افتخار می کنم اما کشتنش؛ بچه مرا کشتند. صدای مرا به همه جا برسانيد.”

ستار بهشتی، وبلاگ نويسی که اوايل آبان ماه بازداشت شده بود پس از چهار روز بازداشت در اثر شکنجه در بازداشتگاه نيروی انتظامی درگذشت.

ستّار بهشتی، کارگر و وبلاگ‌نويسی بود که در تاريخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۱ توسط پليس فتا دستگير شد. او به اتّهام “اقدام عليه امنیّت ملی از طريق فعاليت در شبکه اجتماعی و فيس بوک” بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود. در مدّت بازجويی به شدت از سوی پليس فتا شکنجه شد و در همين جريان درگذشت و در امامزاده محمد تقی رباط کريم (محل زندگی‌اش) به خاک سپرده شد. بر اساس گزارش ثبت شده در روابط عمومی بهشت زهرای تهران، ستار بهشتی در ۱۳ آبان ماه فوت کرده‌است. عموی ستار بهشتی در گفتگو با سحام نيوز گفته‌ بود زمانی که از مسئولان، علّت مرگ را جويا شدند به آن‌ها گفته شد: «خفه شويد و به شما ربطی ندارد.»

همچنين سحام در خبری از بازداشت موقت پزشک معاينه کننده ستار بهشتی در اوين خبر داده بود.

امروز قرار است گزارش نهايی پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ ستار بهشتی اعلام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016