شنبه 14 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"قاهر ۳۱۳"، جديدترين هواپيمای جنگنده ساخت ايران رونمايی شد، سخنان احمدی‌نژاد و وزير دفاع

ايسنا ـ جديدترين هواپيمای جنگنده ساخت وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح صبح امروز - شنبه - با حضور رييس‌جمهور رونمايی شد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در سومين روز از ايام دهه فجر، در مراسم ويژه‌ای با حضور محمود احمدی‌نژاد، از هواپيمای جنگنده جديد بومی ساخت وزارت دفاع با نام «قاهر ۳۱۳» رونمايی شد.

ghaher313A.jpg
در مراسم رونمايی از اين جنگنده، سردار وحيدی وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح، منوچهر منطقی رييس سازمان صنايع هوايی وزارت دفاع و دست‌اندرکاران اين پروژه حضور داشتند.

***

وزير دفاع: مهمترين ويژگی‌های جنگنده «قاهر ۳۱۳»

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح، مهمترين ويژگی‌های جديدترين جنگنده ساخت اين وزارتخانه با نام «قاهر ۳۱۳» را ظاهر پيشرفته، سطح مقطع راداری بسيار کم، قابليت انجام عمليات پروازی در ارتفاع پست، بهره‌گيری از سيستم‌های پيشرفته الکترواويونيک و بومی بودن برشمرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدی در حاشيه مراسم رونمايی از جنگنده «قاهر ۳۱۳» در جمع خبرنگاران، با تبريک اين موفقيت بزرگ که به گفته وی در راستای تحقق فرامين فرمانده کل قوا به منصه ظهور رسيده است، اظهار کرد: کليه مراحل طراحی و ساخت جنگنده بومی قاهر ۳۱۳ توسط دانشمندان و متخصصان اقتدارآفرين سازمان صنايع هوايی وزارت دفاع انجام شده است.

وحيدی در تشريح ويژگی‌های اين جنگنده گفت: اين جنگنده پيشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد، دارای سطح مقطع راداری بسيار کم و همچنين قابليت انجام عمليات پروازی در ارتفاع پست است.

وی، بهره‌گيری از مواد پيشرفته در ساخت هواپيما و سيستم‌های الکترواويونيک پيشرفته را از ديگر ويژگيهای جنگنده قاهر ۳۱۳ برشمرد.

وزير دفاع با بيان اينکه "اين جنگنده توانايی حمل تسليحات پيشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالا برخوردار است"، گفت: جنگنده قاهر حقيقتا نمادی برجسته‌ای از نبوغ، خلاقيت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ايران در وزارت دفاع است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی، قابليت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمير و نگهداری آسان و سريع را از ديگر ويژگی‌های هواپيمای قاهر ۳۱۳ عنوان کرد.

وحيدی همچنين افزود: هواپيمای جنگنده قاهر ثمره قدرت، ايمان، همت و رشد و بالندگی پرورش يافتگان مکتب خمينی(ره) و خامنه‌ای عزيز است که در آغاز طليعه سی و چهارمين سالگرد انقلاب اسلامی با اين اقدام افتخارآفرين، افزايش اقتدار ملی و ارتقای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ايران را رقم زدند.


وزير دفاع همچنين با بيان اينکه "فرم اين هواپيمای جنگنده، فرمی بديعی و شکل آن تازه است"، تاکيد کرد: اين جنگنده با جنگنده‌های پيشرفته دنيا از نظر فرم و شکل رقابت می‌کند.

وی با بيان اينکه "ما قدرت توليد سريع اين جنگنده را داريم و می‌توانيم به اندازه کافی و در زمان‌های کوتاه و در صورت نياز آن را توليد کنيم"، گفت: مدت کمی برای طراحی و ساخت اين جنگنده به کار گرفته شد و اين نشان از توان بالای متخصصان و دانشمندان ايران زمين دارد.

وزير دفاع در ادامه سخنان خود به زمان صرف شده برای طراحی و ساخت جنگنده قاهر ۳۱۳ اشاره کرد و افزود: مدت کمی برای طراحی اين جنگنده به کار گرفته شده است و اين نشان از توان بالای متخصصان ملت ايران دارد.

ghaher313B.jpg
وحيدی در پاسخ به اين پرسش که "پيام توليد اين هواپيمای جنگنده برای دشمنان و دوستان چيست؟"، گفت: برای دشمنان ما موجب کينه، ناراحتی و دغدغه‌ خاطر آنها می‌شود، چراکه جمهوری اسلامی ايران با قدرت از منافع خود دفاع می‌کند و در جای لازم، برای دفاع از خاک و منافع خود از توان تسليحاتی‌اش استفاده می‌کند؛ البته دوستان جمهوری اسلامی ايران از پيشرفت‌های جمهوری اسلامی خوشحال می‌شوند.

وی در پايان در پاسخ به اين پرسش که "آيا جمهوری اسلامی ايران برنامه‌ای برای صادرات اين هواپيمای جنگنده دارد؟"، اظهار کرد: اين جزو برنامه‌های بعدی خواهد بود.

***

رييس جمهور: پيشرفت‌های نظامی ايران تهديد برای کسی محسوب نمی‌شود

رييس جمهور تصريح کرد: پيام پيشرفت‌های نظامی ايران پيام صلح، دوستی و برادری است و پيشرفت‌های نظامی ما تهديدی برای کسی محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (شنبه) در مراسم رونمايی از هواپيمای جنگنده قاهر ۳۱۳، در جمع متخصصان و دست‌اندرکاران اين پروژه ،‌ گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم و افتخار می‌کنم که در چنين روزی برای افتتاح چنين پيشرفتی در جمع شما حضور دارم و من بهره‌برداری از اين پيشرفت و هواپيمای جنگنده را به ملت ايران تبريک می‌گويم، اين دستاورد ارزشمندی است. من تشکر می‌کنم از تمام کسانی که در اين کارهای بزرگ مشارکت کردند.

وی با تاکيد بر اين‌که مسير رشد يک مسير يک‌نواخت نيست که با يک شيب يک‌نواخت پيش رود، با اشاره به پيشرفت‌های ايران در سال‌های اخير در زمينه‌های مختلف، گفت: پنجاه سال پيش اگر از نظر علمی و فناوری می‌خواستيم، چنين کارهای بزرگی انجام دهيم، شايد تصور اين بود که اين کار غيرممکن است، حتی بيست سال پيش، ولی وقتی که تصميم گرفتيم حرکت کنيم از يک نقطه يک دفعه باز می‌شويم.

رييس‌جمهور گفت: برخی باور دارند و اينگونه ترويج می‌کنند که ما هرگونه حرکتی کنيم فاصله ما با چند کشور جلوتر در دنيا بايد محفوظ بماند، يا اين‌که ما بايد حتما مسيری که آنها طی کرده‌اند، را طی کنيم و اين به اين معناست که فاصله هميشه باقی است ، ولی من معتقدم که هميشه اينطور نيست.

احمدی‌نژاد تصريح کرد: خدا را شکر می‌کنيم که امروز با حرکت علمی کشور، رشد و بالندگی متخصصان ما از آن نقطه عطف عبور کرده است و اکنون سرعت رشد ما در بحث‌های علمی و فناوری تابع شرايط محيطی نيست و تابع اراده خودمان است.

وی ادامه داد: يادمان نمی‌رود، زمانی که يک خودرويی وارد کشور شده بود و آن در داخل مونتاژ می‌شد، وقتی می‌خواستيم قطعات داخلی آن را بسازيم احساس ناتوانی داشتيم، ولی اکنون خدا را شکر به جايی رسيده‌ايم که ظرف دو سه سال يک جنگنده را طراحی، ساخت و آماده پرواز می‌کنيم، جنگنده‌ای که جزء پيشرفته‌ترين‌ها در دنياست.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که اين جنگنده کاملا بومی است و با همت متخصصان ايران ساخته شده است و اين نشان دهنده اعتماد به نفس و خودباوری ملت ايران است، گفت: ما اکنون به نقطه‌ای رسيده‌ايم که می‌توانيم در بسياری از عرصه‌ها شکوفا شويم و طراحی‌ها، ساخت‌ها و مدل‌های خودمان را داشته باشيم و لازم نيست مسيری که آنها طراحی کرده‌اند، را حتما طی کنيم، البته به معنای عدم استفاده از تجربه ديگران نيست، چرا که برای رسيدن به قله‌ها بايد راه‌های گوناگون را طی کرد.

رييس‌جمهور با اشاره به توانمندی‌ها و پناسيل‌های انسان، گفت: قدرت انديشه و اراده انسان بی‌نهايت است و ما اگر خودمان نخواهيم هيچ عاملی نمی‌تواند ما را محدود کند و ما اکنون به نقطه‌ای رسيده‌ايم که بايد پرش‌های بلند را انجام دهيم و افق نگاه‌مان بلند باشد و به دورترين نقطه‌ها نگاه و دورترين نقطه‌ها را هدف‌گذاری کنيم و می‌بينيم که می‌توان به اهداف رسيد، توانايی آن هست. البته مشکلاتی نيز وجود دارد؛ چرا که دنيا، دنيای مشکلات است و تا زمانی که عدالت کامل مستقر نشود که ان‌شاءالله به زودی اين امر محقق خواهد شد، مشکلات وجود دارد.

وی گفت:توانايی و اراده انسان فوق تمام مشکلات است و من معتقدم که افق آينده بسيار روشن و درخشان است.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: باور من اين است که هر موقع مشکلات زيادتر می‌شود و فشارها به ملت ايران بيشتر می‌شود، بيانگر اين است که قرار است پيروزی‌های بزرگی اتفاق بيفتد. شياطين سراسيمه هستند، حنجره می‌دوانند، زنجير پاره می‌کنند، حرص و جوش می‌خورند و توان‌های خود را بسيج می‌کنند و اين نشان می‌دهد که پيروزی‌های بزرگ‌تری قرار است نصيب ملت ايران شود.

رييس‌جمهور ادامه داد: من بار ديگر از تمام کسانی که در به ثمر رساندن اين پروژه نقش داشته‌اند، کسانی که طراحی کرده‌اند، کسانی که در ساخت آن نقش داشته‌اند و پشتيبانی کرده‌اند و کسانی که بعدها قرار است با آن پرواز کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به نام اين هواپيمای جنگنده به عنوان قاهر ۳۱۳، گفت: از ابتکار عملی که در ناميدن اين پرنده با عنوان قاهر ۳۱۳ داشتيم، تشکر می‌کنم. ما از لحاظ اجتماعی و فرهنگی نگاه‌مان به قله‌های کمال، رشد و تعالی انسان است و ان‌شاءالله هر چه زودتر که گل نرگس ظهور می‌کند و پرده‌ها برداشته می‌شود، دريچه‌های رحمت الهی به سوی انسان باز می‌شود و توحيد و عدالت در عرصه جهان مستقر می‌شود.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: پيام پيشرفت‌های ايران در عرصه نظامی پيام صلح، ‌دوستی و برادری است و پيشرفت‌های نظامی ما تهديدی برای کسی نيست و دست‌اندازی به حقوق ديگران نيست، ‌بلکه در راستای دفاع از شرف انسانی، موجوديت خود و بازدارندگی است.

رييس‌جمهور به دست‌اندرکاران اين پروژه، توصيه کرد که با همين اعتماد به نفس، ‌خودباوری، ‌ايمان و با همين نگاه به سمت قله‌های پيشرفت حرکت کنيد و راه‌تان را ادامه دهيد و ان‌شاءالله ملت ايران ماموريت تاريخی خود را برای نجات بشريت از نظام سلطه، خرافه و عقب‌ماندگی به صورت کامل ايفا کند.

وی همچنين ايام‌الله دهه فجر را بار ديگر تبريک گفت.

پيش از صحبت‌های رييس‌جمهور، وزير دفاع و همچنين رييس شرکت صنايع هوايی ايران نيز به ايراد سخنرانی و ارائه گزارشی از ويژگی‌ها و خصوصيات اين جنگنده پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016