یکشنبه 1 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ده میلیارد دلار اسلحه برای اسرائیل و اعراب، پیام روشن آمریکا به ایران؟

رادیو فرانسه - وزیر دفاع آمریکا، در آستانۀ سفر به خاورمیانه، گفت که فروش ده میلیارد دلار اسلحۀ پیشرفته به هم‌پیمانان واشنگتن در منطقه، "پیام روشنِی" به ایران است. وی گوشزد کرد که برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی، امکان مذاکره همچنان موجود است، اما راه‌حل نظامی را نیز باید در نظر داشت.

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، در نخستین مرحلۀ سفر به خاورمیانه، به اسرائیل رفت. او به این مناسبت گفت: "کلام آخر این است که ایران، یک خطر و تهدید واقعی است... نباید اجازه داد که ایرانی‌ها توان ساخت سلاح اتمی را به دست آورند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت دفاع آمریکا روز جمعۀ گذشته اعلام کرد که مشغول مذاکره برای عقد قراردادهای فروش اسلحه به اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحد عرب است.
این قراردادها از جمله شامل فروش هواپیماهای سوخت‌گیری، موشک‌های ضدهوایی و هواپیماهای باری به اسرائیل و همچنین ٢٥ هواپیمای جنگندۀ اف-١٦ به امارات است. موشک‌های بسیار دقیق نیز به عربستان فروخته خواهد شد.

در واقع، در جهت مهار جمهوری اسلامی ایران و مقابله با تهدیدهای نظامی این کشور، آمریکا قصد دارد معادل ده میلیارد دلار اسلحۀ پیشرفته به هم‌پیمانان خود در منطقه بفروشد.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد فروش اسلحه به کشورهای منطقه و برنامۀ اتمی ایران، صریحاً گفت: "فکر نمی‌کنم بتوان تردید داشت که این اقدام، پیام بسیار روشنی برای ایران است".
آقای هیگل که قبل از رسیدن به تل‌آویو در هواپیما با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: "تهران می‌داند که راه‌حل نظامی همچنان معتبر است". او سپس توضیح داد که سفرش به اسرائیل، به طور کلی نشان‌دهندۀ این واقعیت است که آمریکا به امنیت اسرائیل پایبند است.

او بار دیگر تأکید کرد: "برنامۀ اتمی ایران خطرناک است و اسرائیل هر تصمیم لازم را برای امنیت خود خواهد گرفت.

وی در پایان گوشزد کرد که امکان مذاکره همچنان وجود دارد و راه‌حل نظامی را باید به عنوان "آخرین راه‌حل" در نظر گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016