سه شنبه 28 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ایسنا از شادی مردم پس از صعود تیم ملی به جام جهانی

حضور یک ماشین عروس در بین فوتبال‌دوستان جشن صعود ایران به جام جهانی را شیرین‌تر کرد. تعدادی از مردم نیز در گوشه ای چهارراه ولیعصر با گواش پرچم ایران را روی صورت مردم نقاشی می کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاید کمتر کسی باور می‌کرد که تنها پس از دقایقی از صعود ایران به جام جهانی این گونه خیابان‌های پایتخت مملو از جمعیت و هواداران فوتبال باشد. ضلع شمالی میدان ولی عصر مملو از جمعیت بود که گروهی نزدیک به 500 نفر به سمت شمال تهران با پرچم‌های سه رنگ ایران حرکت می‌کردند.

ISNAwcQualifyClb2.jpg
در میانه راه این گروه با دیگر مردم خوشحال تهرانی به هم رسیدند که حالا جمعیت حد فاصل میدان انقلاب تا خیابان فاطمی مملو از تهرانی‌های خوشحال از صعود ایران به جام جهانی است. در این ببن می‌توان به یک ماشین عروس اشاره کرد که در ترافیک مانده بود اما سرنشینان آن با پرچم ایران خود را در این جشن سهیم کرده بودند. حضور پیرزنی با پرچم ایران در میان جمعیت بیانگر موج خوشحالی پایتخت نشینان برای حضور در جام جهانی 2014 است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرچم ایران و سه رنگ سرخ و سفید و سبز بیش از هر چیز و هر کس در خیابان ولی عصر دیده می‌شود. بسیاری از مردم در کنار خیابان شاهد جشن پیروزی هستند و آن‌هایی که در بین خودروها قرار دارند، پرچم ایران را به نشانه شادی تکان می‌دهند.

گل‌های رزی که در دست فوتبال‌دوستان دیده می‌شود، نشانگر خوشحالی مردم است که در این دقایق توسط عکاسان رسانه‌های مختلف سوژه خبری شده است.

ISNAwcQualifyClb1.jpg
به گزارش ایسنا، صدای شیپورهای مختلف به همراه انواع بوق خودرو دیگر ناخوشایند نیست و بلکه شادی مردم را بیشتر و بیشتر کرده است. برخی از جوانان ایرانی از هر مانعی که توانسته‌اند استفاده می‌کنند و با بالا رفتن از آن پرچم سه رنگ ایران را در بالاترین حد خود قرار می‌دهند.

هیچ کس این فرصت را برای فیلم‌برداری و گرفتن تصاویر خاطره‌انگیز از دست نمی‌دهد. در گوشه‌ای از خیابان دیده می‌شود که مسافران حاضر در اتوبوس‌ها با بیرون آوردن دست‌های خود از پنجره در این جشن شرکت می‌کنند. نام مقدس الله در میانه پرچم ایران از هر گوشه خیابان دیده می‌شود و همین مسئله همچنان تعداد حاضرین در جشن را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، برخی از جوانان حاضر در این جمعیت چند صد نفره بر روی شانه‌های دوستان خود رفتند و با تکان دادن پرچم ایران و به صدا درآوردن شیپور همه را یکصدا می‌کنند.

در همین دقایق بود که دو موتورسوار با گرفتن برف شادی در دستان خود، شور و شادی ایرانیان حاضر در تهران را افزایش می‌دادند. باز هم شعار ایرانی باغیرت، ایرانی باغیرت خیابان‌ها را پر کرده است.

در کنار پرچم‌های سه رنگ ایران برخی از تهرانی‌ها پرچم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی را نیز در دستان خود گرفته‌اند.طنین "ایرانی باغیرت، ایرانی باغیرت" پس از راهیابی تیم ملی به جام جهانی خیابان‌های تهران را پر کرده است.

تنها دقایقی پس از صعود مقتدرانه ایران به جام جهانی خیابان‌های مرکزی تهران مملو از مردم پرشور شد.

در حالی که ماشین‌های سواری و موتورسیکلت‌ها در خیابان با بوق زدن سعی می‌کردند، مردم را در شادی خود سهیم کنند، دو دسته جمعیت نزدیک به میدان ولی عصر (عج) با خواندن سرودهایی شادی خود را نشان می‌دادند.

نکته جالب توجه این بود که مردم پیاده در وسط خیابان بوده و با پرچم سه رنگ ایران و شیپورهایی که در دست دارند، صعود ایران به جام جهانی را جشن می‌گیرند. از جمله شعارهایی که به گوش می‌رسر، "ایران ایران و ای ایران ای مرز پر گهر" است. جوانانی که پرچم‌های سه رنگ به دست دارند، با گام‌هایی آرام در خیابان حرکت می‌کنند و با تکان دادن پرچم‌های ایران این پیروزی را جشن می‌گیرند. "ایرانی باغیرت، ایرانی باغیرت" شعار اصلی مردم حاضر در خیابان است.

در گوشه و کنار خیابان نیز دیده می‌شود که مغازه‌دارها و راننده‌هایی که در ترافیک مانده‌اند نیز با خوشحالی مردم را همراهی می‌کنند و با نشان دادن پرچم‌هایی که در ماشین‌های خود دارند، خود را در این شادی سهیم می‌کنند.

در همین حین نکته جالب توجه برف پاک‌کن‌های خودروهاست که به صورت ایستاده پرچم ایران را تکان می‌دهند. در حالی که جوانان ایرانی در میانه خیابان ایستاده و پرچم ایران را تکان می‌دهند یک دسته دیگر نیز در فاصله اندکی با آنها حضور دارند. شور و شادی ایرانی‌ها زن و مرد نمی‌شناسد و همه ایران را تشویق می‌کنند.

شعار دیگر "ما همه ایرانیان رفتیم جام جهانی" بود که نشان می‌داد، خوشحالی مردم در این هفته کامل شده است. ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز در کنار مردم و در حالی که لبخند بر لبان آن‌هاست سعی می‌کنند که ترافیک خیابان‌ها را کاهش دهند.

پرچم‌های ایران از اکثر ماشین‌های حاضر در خیابان آویخته است و نشان می‌دهد که هم‌میهنان ایران امید زیادی به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی داشته‌اند.

جوانی با قامتی بلند پرچمی بزرگ در دست دارد و گروه‌های مردم را در کنار یکدیگر جمع می‌کند. شاید صدای بوق ماشین‌ها از شعارهای مردم بیشتر بود و چیزی که این صحنه را زیباتر می‌کرد، همراهی تمام هم‌میهنان بود که حتی از در مغازه‌ها یا پنجره خانه‌ها سعی می‌کردند خود را در جشن پیروزی ایران سهیم کنند.

به گزارش ایسنا جوانی با نام رضا که در جلوی صف مردم قرار داشت، با فریاد بلند از جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران تقدیر می‌کرد. اما شاید زیباترین صحنه‌ای که این دقایق در خیابان ولی عصر دیده می‌شود، اضافه شدن مردم به گروه‌های شادی بود که در یک مسیر خود را به میدان ولی عصر نزدیک می‌کردند. شاید معدود باری که ترافیک در خیابان اصلی تهران کسی را آزار نمی‌داد و همه با لب‌های خندان خود را در شادی سهیم می‌دیدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جلوه میدان ولی عصر در کنار ترافیک خودروها با شادی مردم ایران به همراه پرچم سه رنگ همراه بود؛ به گونه‌ای که از چهار طرف خیابان‌های منتهی به میدان ولی عصر مردم خود را به این میدان می‌رسانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016