جمعه 6 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رنگ سبز مثل پشکل شتر همسر پیامبر در جنگ جمل بود

علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه با مقایسه حوادث سال ۸۸ با جنگ «جمل»٬ رنگ «سبز» را به «پشکل» شتر همسر پیامبر در این جنگ تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری نسیم٬‌سعیدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفته که حوادث سال ۸۸ و «فتنه جمل» هر دو با «تهمت» شروع شد و «تقدس‌گرایی» از دیگر نقط مشترک آن‌ها بود.

وی افزوده «در جنگ جمل شتر همسر پیامبر را قداست بخشیدند و پشکل شتر را برمی‌داشتند و می‌گفتند این پشکل بوی مشک می‌دهد٬ در فتنه ۸۸ هم رنگ سبز را تقدس بخشیدند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنگ جمل در سال ۳۶ هجری قمری بین عایشه و همراهانش و حضرت علی رخ داد. در این جنگ عایشه بر روی شتری به‌ نام عسکر سوار بود٬ از این رو این جنگ جمل (شتر نر) نامیده شد.

نماینده خامنه‌ای در سپاه پس از این شبیه‌سازی تاریخی٬ به تکرار ادعاهای خود درباره حوادث سال ۸۸ پرداخته است.

وی همچون گذشته کشور‌های غربی را «عامل اصلی» این حوادث معرفی کرده و گفته «سیستم نظام نرم‌افزار الهی است و کسی حق دستبرد به این نرم‌افزار را ندارد.»
سعیدی با اعلام اینکه حوادث سال ۸۸ حمله به سیستم نظام بود٬ از اعضای شورای نگهبان خواسته بررسی کنند «چرا کاندیدا‌ها جرات می‌کنند وارد خطوط قرمز شوند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016