جمعه 18 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده سپاه: مسوولان اجرایی نگران تهدیدهای واشنگتن نباشند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه ، سردار سرتیپ پاسدار« امیرعلی حاجی زاده» با بیان این که حضرت امام (ره) درآغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل سپاه را صادر کردند، افزود: این مسئله نشانگر اهمیت امنیت انقلاب، نظام و کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نظر حضرت امام (ره) بود که ایشان پس از تاسیس سپاه در همان روزهای اول، فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی را 10ماه پس از پیروزی انقلاب (9 ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی ) صادر کردند.

وی اظهار داشت: سال 1364 حضرت امام (ره) فرمان تشکیل سه نیروی دریایی، زمینی و هوایی را در بحبوحه جنگ صادر فرمودند و این سه نیرو در سال 1368 به دستور مقام معظم رهبری به پنج نیرو ارتقا یافت و نیروی قدس و بسیج نیز افزوده شدند.

سردار حاجی زاده با اشاره به این که در سال 1388 مجموعه نیروی هوایی تبدیل به نیروی هوافضا شد، یادآور شد : با شکل گیری تهدیدها، تغییر شرایط، روند رو به پیشرفت انقلاب اسلامی و نیاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عرصه های جدید، ضرورت توسعه موشکی زمین به زمین، توسعه بحث پدافند، ورود به بحث هواپیماهای بدون سرنشین و ورود به عرصه فضا یک نیاز برای سپاه تلقی شد و از آن سال به بعد عرصه فضا نیز به نیروی هوایی افزوده شد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه دستیابی به پهپاد آرکیو 170 یکی از عنایات الهی و دستاوردهای مهم نیروهای مسلح است، گفت: این پهپاد، هواپیمای فوق العاده پیشرفته و به روز آمریکایی ها بود و از همان روزهای اول تبدیل به صدها پروژه شده است.

وی خاطرنشان کرد:سامانه های قابل بهره برداری در صنایع وزارت دفاع در دست تولید هستند و به بخش ها و نتایج خوبی رسیده ایم ولی بخش های دفاعی شرایط دسته بندی خاص خود را دارند یعنی بخش هایی را می توانیم بیان کنیم و بخش های دیگر قابل بیان نیستند.

سردار حاجی زاده افزود: پس از دستیابی به این پهپاد، آمریکایی ها شوکه شدند و به هم ریختند و اگر اظهار نظری نیز می کردند ناشی از شرایط اضطراب بود و شاهد بودیم که اوباما رییس جمهور آمریکا شخصا از ایران درخواست کرد تا این پهپاد را به آنها بازگردانیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به تهدیدهای معاون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی توضیح داد: روحیه استکباری آمریکا موضوع جدیدی نیست و قبل از شروع مذاکرات مقام معظم رهبری این مسئله را پیش بینی و یادآوری کردند و فرمودند مشکل آمریکایی ها بحث هسته ای ما نیست بلکه پس از مسئله هسته ای به سراغ محدودسازی موشک های بالستیک و یا پهپادهای ما خواهند رفت.

وی با بیان اینکه آمریکایی به دنبال ایجاد رعب و هراس به منظور کسب امتیاز هستند، ادامه داد: آمریکایی ها هیچ گاه در برابر کشورهای قدرتمند مستقیما وارد عمل نمی شوند و تنها کشورهایی را مورد تهاجم قرار می دهند که یا از درون متلاشی شده باشد و یا به طور کامل توان دفاعی خود را از دست داده باشد.

وی ادامه داد: همان طور که در مورد لیبی دیدیم که وقتی آمریکا وارد معرکه شد که این کشور توانایی دفاعی خود را از دست داده بود.

سردار حاجی زاده با بیان این که مسایل دفاعی و امنیت ملی کشور به هیچ وجه قابل مذاکره نیست، اظهار داشت: هیچ فردی مطلقا حق ورود به این نوع مسایل را ندارد و به نمایندگی از سپاه و نیروهای مسلح اعلام می کنم که قوه مجریه و مقننه وظیفه خود را به طور کامل انجام دهند و نگران مسائل دفاعی نباشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید کسی نگران رجز خوانی های آمریکایی ها باشد، تصریح کرد: تامین امنیت کشور بر عهده نیروهای مسلح و بسیج است و مسئولان با خیالی آسوده و از موضع قدرت مذاکرات را به پیش ببرند چرا که آمریکایی ها امروز ضعیف تر از آن هستند که بخواهند جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اشراف اطلاعاتی سپاه بر تحرکات آمریکایی در مناطق هم مرز ایران، گفت: آمریکایی ها در اطراف کشورمان هر جایی که باشند، آنها را رصد می کنیم و این رصد و پیگیری تنها در دریا نیست بلکه در هر عرصه ای آنها را زیر نظر داریم.

سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه هیچ کس تصور نمی کرد در جنگ 33 روزه حزب الله بتواند چهارمین ارتش جهان را شکست دهد، خاطر نشان کرد: حزب الله و سپاه ظروفی مرتبط هستند و این خود پیام لازم را برای آنها دارد، بنابراین آمریکایی ها در برابر ما ضعیف هستند؛ این شعار نیست بلکه تجربه و عملکرد سپاه در گذشته نیز این را اثبات کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی در عرصه ساخت پهپاد گفت: کشور ما جزو سه و یا چهارکشوری است که توانسته به توانمندی تولید پهپاد دست یابد و از جمله کشورهایی هستیم که همه مراحل تولید پهپاد از صفر تا صد آن را به صورت بومی تولید کرده ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مورد هدیه یک پهپاد به روسیه توضیح داد: روس ها فناوری تولید پهپاد ندارند، چرا که پس از فروپاشی شوروی سابق، تصور می کردند آمریکا دیگر تهدید نیست و با آنها کاری ندارد و به همین خاطر در فناوری های نظامی با تاخیر مواجه شدند.

وی گفت: سپاه نیز به نمایندگی ازملت ایران نماد توانمندی ملتمان را به آنها هدیه داد و فرمانده نیروی هوایی روسیه نیز در مصاحبه خود اشاره کرد که سپاه جلوتر از زمان حرکت می کند.

سردار حاجی زاده در مورد توانمندی موشکی کشور تصریح کرد: ما همه توانمندی خود را مدیون رهنمودهای حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم که بحث از خودکفایی را مطرح کردند و همواره متخصصان و کارشناسان این حوزه را تشویق به ادامه حرکت کردند و امروز اگر خودکفا هستیم به خاطر تبعیت نیروهای انقلابی از رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است .

وی افزود: فناوری موشکی، فناوری فوق العاده پیچیده ای است و روز اولی که به موشک دست یافتیم بسیاری از تکنولوژی های مورد نیاز تولید بومی موشک را نداشتیم ولی این موانع را یک به یک رفع کردیم .

وی ادامه داد: باید از نقش شهید تهرانی مقدم ها و رزمندگان گمنامی که در عرصه علمی – دفاعی در حال فعالیت هستند یاد کنیم چرا که با تلاش های آنهاست که امروز می توانیم با افتخار بگوییم یک نیروی دفاعی کاملا بومی داریم.

سردار حاجی زاده ادامه داد: همان طور که رییس جمهور آمریکا گفت اگر آنها می توانستند حتی پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای و دفاعی ایران را نیز از بین می بردند ولی بومی سازی این صنایع اجازه مدیریت را از آنها گرفته است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان اظهار داشت: امروز متناسب با نیازهای خود تسلیحات را طراحی می کنیم؛ امروز نیاز کشوربراساس موشک هایی با برد دو هزار کیلومتر است و علاوه بر این، موشک های متنوع کوتاه برد، میان برد و دور برد را در اختیار داریم که بر اساس نیازهای کشور و در داخل طراحی و تولید شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016