دوشنبه 5 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رشد اقتصادی نيمه اول امسال؛ منفی ۲ درصد

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور اعلام کرد: برآورد مقدماتی مرکز آمار ايران نشان می دهد رشد شش ماهه اقتصادی ايران در سال جاری منفی دو درصد است.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در جشنواره آموزش و پژوهش در نظام اداری که در مرکز آموزش مديريت دولت برگزار شده است‌، گفت: در حالی که طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه رشد اقتصادی به طور متوسط بايد به هشت درصد می رسيد در سال ۹۰ اين رشد سه درصد ، در سال ۹۱ منفی پنج و هشت دهم درصد و در شش ماهه اول امسال منفی دو درصد بوده است.

وی افزود : از لحاظ منابع انسانی و مادی بسيار غنی و شايسته رشدهای اقتصاد به مراتب بالاتر هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوبخت ادامه داد: در هشت سال گذشته حدود ۷۰۰ ميليارد دلار منابع درآمدی داشتيم و با وجود اين منابع بالای درآمدی امروز شاهد رشد منفی اقتصاد هستيم.

سخنگوی دولت افزود: رشد منفی اقتصاد را نبايد تماما به پای تحريم گذاشت هرچند تاثير تحريم را نمی نخواهم انکار کنم.

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور در بخش ديگری از سخنانش گفت : طبق قانون بودجه سال ۹۲ ( قبل از اصلاحيه مهر) منابع کشور ۲۲۰ هزار ميليارد تومان پيش بينی شده بود که ۵۷ هزار ميليارد تومان از اين مبلغ بايد صرف کارهای عمرانی می شد و اين در حالی است که آنچه تاکنون برای طرح های عمرانی کشور اختصاص يافته ، متاسفانه ده هزار ميليارد تومان است آيا با اين مقدار اندک می توان انتظار تحول داشت؟

نوبخت از ساختار بخش اجرايی کشور نيز انتقاد کرد و گفت: در حالی که طبق سياست های کلی نظام دستگاه اداری بايد کوچک و چابک باشد در حال حاضر شاهد بخش اداری فربه و ناکارآمد هستيم.

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور با تاکيد بر اهميت و نقش پژوهش در بهبود قدرت اجرايی کشور گفت : مديران اجرايی بايد از نتايج تحقيقات و پژوهش ها در ارتقای کيفيت کار خود استفاده کنند.

سخنگوی دولت خطاب به استادان مرکز آموزش مديريت دولتی گفت : سه انتظار مهم از شما دارم اول کمک در جهت تهيه و تنظيم لايحه الگوی اسلامی - ايرانی پيشرفت که هرچند بايد تا آخر امسال آماده می شد اما متاسفانه هيچ مستند علمی در اين باره در دست ما نيست.

وی ادامه داد: تدوين لايحه برنامه ششم توسعه و سياست های اجرايی اقتصاد مقاومتی نيز از ديگر مواردی است که بايد با کمک بخش های پژوهشی و فکری دولت از جمله مرکز مديريت دولتی تهيه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016