سه شنبه 26 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همبستگی در ايران: با عزمی آهنین را راهیـم، گروهی از هموندان همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران

تارنمای همبستگی - ما نيروهای دمکراسی- خواه، سکولار، عدالت خواه و مدافع حقوق بشر، همچنان با «عزمی آهنیــــــــــن» درراه پاسخگويی به ضرورت زمان و خواسته های مادی و معنوی همه ی مردم آگاه و ترقی خواه ايران گام برخواهيم داشت: همبستگی برای دمکراسی وحقوق بشردرايران ، شخصيت هائی از گروه های گوناگون از جمله گروهی از جبهه ی ملی ايران، کانون نويسندگان ايران، کمپين يک ميليون امضا، نيروهای ملی- مذهبی، جبهه ی دمکراتيک ايران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه، طرح نيشکر هفت تپه، دفترتحکيم وحدت، ادوارتحکيم وحدت، کانون مدافعان حقوق بشر، حزب پان ايرانيست، جامعه حقوق بشرکردستان، جامعه حقوق بشرايران، دانشجويان ملی گرا وآزادی خواه، دانشجويان دمکراسی- خواه، دانشجويان ليبرال و هموندانی از بيست و پنج تشکل صنفی، سياسی و اجتماعی کشور، صرف نظرازگرايش های گروهی وسازمانی ايشان و نيزبرخی ازترقی خواهان منفرد که بيانگر خواسته های امروزمردم ايرانند، در برمی گيرد. وظيفه ی سنگينی که همبستگی، انجام دادن آن را بردوش گرفت وظيفه ای بود که افزون بر صد سال فعاليت پياپی، پرفرازو نشيب و انباشته از شکست و پيروزی را پشت سر داشت و در بردارنده ی جنبش های ملی در کشورمان با هدف استقرارتحولات اساسی و استقرار آزادی و دموکراسی در کشوررا پی گرفته بودند؛ اما به دلايلی معين ازتحقق کامل هد ف های خود درراستای تامين شرايط شايسته ی زيست اجتماعی و اعتلای آرمان های انسانی و ميهنی درجريان پويه ی دشوارو طولانی خويش بازمانده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخورد خشونت آميز حاکميت، تحمل زندان، داغ و درفش، وامکان گذرانيدن سال های طولانی ازعمر پربار و پر تلاش اين عزيزان «نتوانسته است و نمی تواند!!!» خللی در اراده پايدارايشان برای تلاش پيگيردر راه تحقق خواسته های به حق خود و مردم کشورشان که برپايه ی نيازهای مبرم وگريزناپذيرمرحله ديرپای و امروزی رشد وتعالی کشورمان استوار است، پديد آورد. همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ايران همچنان با عزمی آهنين درراه پاسخگويی به ضرورت زمان و خواسته های مادی و معنوی همه ی مردم آگاه و ترقی خواه ايران گام بر خواهد داشت و در اين راه از هيچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. و اين هم

اسامی ۳۵ نفر از هموندان همبستگی دربند، دستگيرو يا دردادگاه های امنيتی
به پيشگاه ملت بزرگ ايران
در سال ۱۳۸۷ خورشيدی گروهی از روزنامه نگاران،شخصيت های سياسی و دانشجوئی تصميم گرفتند که از طرف اکثريت خاموش ملت ايران در انتخابات رياست جمهوری دهم شرکت نمايند.نخست با نام ائتلاف برای دمکراسی و حقوق بشر در ايران و با شرکت افرادی ازهمه ، صرف نظر از باورهای عقيدتی و آرمانی ، جنسيت، قوم و تبار، پايگاه اجتماعی و گرايش صنفی، اجتماعی و سياسی، با صدورسندی که درآن نيازهای مبرم ديرپای وامروزی ميهن ما درزمينه ايجاد جامعه ی دمکراتيک گنجانيده شده بود.در انتخابات شرکت نمايد.
اين سند اصول در پی آمده را دربرداشت:
۱. حفظ تماميت سرزمينی و استقلال ايران
۲. پذيرش مفاد منشورملل متحد و اعلاميه ی جهانی حقوق بشروميثاق های آن
۳. حاکميت قانون برخاسته از اراده ی آزاد مردم
۴. تغيير قانون اساسی و حذف اصل های مغاير با حاکميت ملت
۵. جدايی دين از حکومت
۶. تاکيد بردمکراسی، حقوق بشروآزادی های اساسی
۷. تاکيد برحقوق برابرهمه ی اقوام ايرانی
۸. تاکيد بر برابری حقوق زن و مرد
۹. رفع هرگونه تبعيض ازلحاظ جنسيتی، نژادی، قومی، عقيدتی ومذهبی
۱۰. پاسداری از زبان فارسی که بن مايه ی فرهنگ، يک پارچگی، و هويت تاريخی و ملی با احترام وپذيرش د يگر زبان های رايج در سرزمين ايران
۱۱ . نفی هرگونه خشونت و شکنجه، اعم ازاينکه ازمجاری قانونی يا خودسرانه اعمال شو
۱۲. توسعه ی همه جانبه ی ااقتصادی واجتماعی همراه با گسترش عدالت اجتماعی و نفی هر گونه بهره کشی
بی درنگ پس از آغاز فعاليت اين گروه تحت عنوان ائتلاف برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران فعاليت انتخاباتی خود را آغاز نمود.
اما ازآنجا که گروهی وابسته به نيروهای حکومتی، همزمان با فعاليت اين ائتلاف، شروع به مخدوش کردن سندها و ديدگاه های آن کردند،وبا ياری ايادی خود کوشش نمودند از شرکت اين گروه در انتخابات جلوگيری نمايند.سپس تحت عنوان ائتلاف برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران تار نمائی تاسيس نمودند و از اين طريق با شايعه پراکنی و دروغ گوئی کوشش کردند در بين شخصيت های سياسی پراکندگی و بدبينی به وجود بياوردند.گردانندگان ائتلاف برای خنثی نمودن اين کار عنوان سازمانی خود را بازنگری و عنوان همبستگی برای دمکراسی وحقوق بشر در ايران را نام سازمانی خود قرارداد که ازآن پس به همين نام به فعاليت خود ادامه داده است.
هيئت موسس همبستگی برای دمکراسی وحقوق بشردرايران، شخصيت هائی از گروه های گوناگون، از جمله گروهی از: جبهه ی ملی ايران، کانون نويسندگان ايران، کمپين يک ميليون امضا، نيروهای ملی- مذهبی، جبهه ی دمکراتيک ايران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه، طرح نيشکر هفت تپه، دفترتحکيم وحدت، ادوارتحکيم وحدت، کانون مدافعان حقوق بشر، حزب پان ايرانيست، جامعه حقوق بشرکردستان، جامعه حقوق بشرايران، دانشجويان ملی گرا وآزادی خواه، دانشجويان دمکراسی- خواه، دانشجويان ليبرال و هموندانی از ۲۵ تشکل صنفی، سياسی و اجتماعی کشور، صرف نظرازگرايش های گروهی وسازمانی ايشان و نيزبرخی ازترقی خواهان منفرد درتدوين سند بالا که بيانگر خواسته های امروزمردم ايران بود، درجريان نشست هايی پر شمار، شرکت داشتند.
در آغاز کاراعضای موسس شورا دو ارگان را در راستای شرکت در انتخابات و طی مراحل قانونی برای فعاليت به قرار زير تشکيل دادند.ا- هيئت دبيران همبستگی که از پنج نفر۲- شورا ی همبستگی که از ۱۵ عضو، را از ميان خود برگزيدند.وظايف اين دو نهاد تدوين اساسنامه و انجام فعاليتها برای رسميت يافتن قانونی ودر خواست به کميسيون ماده ده احزاب وزارت کشور و سياست گذاری ها راکه می بايست در جريان نشست های منظم همبستگی انجام می گرفت برعهده ی آنان گذاشتند.
وظيفه ی سنگينی که همبستگی انجام دادن آن را بردوش می گرفت وظيفه ای بود که افزون بر صد سا ل فعاليت پياپی، پرفرازو نشيب و انباشته از شکست و پيروزی را پشت سر داشت و در بردارنده ی جنبش های ملی در کشورمان با هدف استقرارتحولات اساسی و استقرار آزادی و دموکراسی در کشوررا پی گرفته بودند؛ اما به دلايلی معين ازتحقق کامل هد ف های خود درراستای تامين شرايط شايسته ی زيست اجتماعی و اعتلای آرمان های انسانی و ميهنی درجريان پويه ی دشوارو طولانی خويش بازمانده بودند.
ابتدا همبستگی براين باوربود که بايد با معرفی نامزد مستقل خود درانتخابات رياست جمهور خرداد ۱۳۸۸ شرکت ، و پس ازبرگزاری انتخابات، با مراجعه به کميسيون ماده ی ۱۰ احزاب، به طور رسمی اعلام موجوديت کند؛ اما همبستگی که با کار شکنی ايادی درونی و بيرونی حاکميت نتوانست از فرصت انتخابات در راستای بيان خواسته های خود استفاده نمايد.
همبستگی در مورد شرکت در انتخابات موضع گيری ننمود و مسئله را به هموندان خود واگذاشت . پس از برگزاری انتخابات و حوادثی که پس ازآن رخ داد ،از حقوق شهروندی مردم در چارچوب قانون دفاع نمود.پس از سرکوبی مردم به وسيله حاکميت و گذر مردم از خواسته های اصلاح طلبان حکومتی ،و دادن شعارهائی ساختارشکنانه:چون ، استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی،و نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ايران،حاکميت با تمام توان تازش خود را به ياران همبستگی را به عنوان نمايندان واقعی مردم در بر آورده ساختن آرزو های سرکوب شده مردم انجام داد.
در ادامه اين تازش تا کنون۳۵ نفرازهموندان همبستگی دستگيرو، دردادگاه های امنيتی، به افزون بر ۱۰۰ سال زندان درشرايط دشوار محکوم شدند و بسياری ازايشان هم اکنون در شرايط نامناسب جسمی و روانی تحميلی دوران محکوميت خود را می گذرانند،گروهی ديگراز هموندان همبستگی در انتظار دادگاه های فرمايشی می باشند. نام و مدت محکوميت هموندان زندانی همبستگی،تا کنون به شرح در پی آمده است:
۱.ميلاد ابراهيميان ، ۹۰ روز انفرادی، آزاد باوثيقه، منتظر دادگاه
۲. منصور اسالو، ۷ سال زندان
۳.ميلاد اسدی، ۷ سال زندان
۴. محمد اوليايی فرد، يک سال زندان
۵. رسول بداغی، ۵ سال زندان
۶.ابو.الفضل تبرزدی، بازداشت انفرادی در اهواز
۷.سعيد ترابيان
۸. ناصرتقوايی
۹. بيژن جانفشان، دو نوبت بازداشت در اوين، با وثيقه آزاد
۱۰.بهروز جاويد تهرانی،۱۰ سال زندان
۱۱. عيسی خان حاتمی، ۲ سال زندان
۱۲. حميد رضا خادم، ۵سال زندان، پرونده در دادگاه تجديد نظر
۱۳.عباس خرسندی، ده سال زندان
۱۴.محمد علی دادخواه، دو. پرونده، با وثيقه آزاد
۱۵.فريبرز رئيس دانا،با وثيقه آزاد
۱۶ .رضا رفيعی فروشان، ۵ سال زندان
۱۷. حسين رونقی ملکی، ۱۵ سال زندان، زندانی، پرونده در تجديد نظر۱۴
۱۸.کورش زعيم، با وثيقه آزاد، پرونده در دادگاه
۱۹.شاهين زينعلی، ۲ سال . ۳ ماه زندان، زندانی
۲۰.نسرين ستوده، ۱۱ سال زندان، ۲۰ سال محروميت از وکالت، ۲۰ سال ممنوع الخروج
۲۱. رضا شهابی زکريا
۲۲.کيوان صميمی، ۶ سال زندان
۲۳.حشمت الله طبرزدی، ۹ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق
۲۴ .مهدی عربشاهی، ۲ سال و ۶ ماه زندان، به دليل بيماری در مرخصی
۲۵.اميرحسين فتوحی
۲۶. محمدحسين فلاحيه زاده
۲۷.حسام فيروزی. ۵ سال زندان
۲۸.محمد صديق کبود وند، ۱۰سال زندان
۲۹. جهانگيرمحمودی، روحانی و وکيل دعاوی، ممنوع االباس و ممنوع الوکاله ودر پرونده ی ديگر۱۰۰ روز زندان
۳۰. سعيد کلانکی
۳۱. حميد رضا محمدی
۳۲.محمد ملکی، باوثيقه آزاد، دادگاه در اسفندماه
۳۳.بهزاد مهرانی، با وثيقه آزاد
۳۴.عبداله مومنی، ۵ سال زندان
۳۵.علی ناظری، با وثيقه آزاد
برخورد خشونت آميز حاکميت ، تحمل زندان، داغ و درفش، وامکان گذرانيدن سال های طولانی ازعمر پربار و پر تلاش اين عزيزان نتوانسته است و نمی تواند خللی در اراده پايدارايشان برای تلاش پيگيردر راه تحقق خواسته های به حق خود و مردم کشورشان که برپايه ی نيازهای مبرم وگريزناپذيرمرحله ديرپای و امروزی رشد وتعالی کشورمان استوار است پديد آورد
همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ايران همچنان با عزمی آهنين درراه پاسخگويی به ضرورت زمان و خواسته های مادی و معنوی همه ی مردم آگاه و ترقی خواه ايران گام بر خواهد داشت و در اين راه از هيچ کوششی فروگذار نخواهد کرد

پاينده ايران
گروهی از هموندان همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016