سه شنبه 26 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطر اعدام دو متهم کودک را همچنان تهديد می‌کند

خبرگزاری هرانا – باوجود تصويب قانون مجازات اسلامی جديد، خطر اعدام همچنان دو متهم در زندان رجايی شهرکرج که در کودکی مرتکب قتل شده‌اند را تهديد می‌کند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، سعيد ذوالفقاری، محمد احسنی و ميلاد ثانی سه تن از زندانيان زندان رجايی شهرکرج باوجود اينکه در سن کمتر از ۱۸ سال مرتکب قتل شده بودند در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



محمد مصطفايی فعال حقوق بشر در اين رابطه به گزارشگر هرانا گفت: «سعيد ذوالفقاری زمانی که ۱۶ سال سن داشت در يک نزاع ضربه‌ای باچاقو به پای فردی زده بود و آن فرد بدليل فقدان امکانات پزشکی فوت می‌کند. شعبه ۸۰ دادگاه کيفری استان به رياست قاضی صولتی برای سعيد حکم اعدام صادر کرده و اين حکم در ديوان عالی کشور تاييد و اذن اجرای حکم نيز از سوی رياست قوه قضائيه داده شده است.»

وی همچنين گفت: «محمد احسنی نيز ديگر زندانی زندان رجايی شهرکرج است که در سن زير ۱۸ سال مرتکب قتل شده و حکم اعدام وی صادر و در ديوان عالی کشور به تاييد رسيده است. همچنين اذن اجرای حکم از سوی رياست قوه قضائيه صادر شده و خطر اجرای حکم وی را تهديد می‌کند.»

گفتنی است، با اينکه در قانون مجازات اسلامی جديد اعدام اطفال زير ۱۸ سال محدود شده و در برخی از جرايم نيز حذف شده است، اما هنوز نيز پرونده‌هايی وجود دارند که محکومين آن‌ها در زمان ارتکاب جرم سنشان کمتر از ۱۸ سال بوده و امروز در خطر مرگ و اجرای حکم اعدام قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016