سه شنبه 26 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حبيب الله لطيفی همچنان با حکم اعدام روبروست

خبرگزاری هرانا – حبيب الله لطيفی زندانی سياسی کرد زندان مرکزی سنندج همچنان با حکم اعدام روبروست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، حبيب الله لطيفی دانشجوی سال آخر رشته مهندسی صنايع در دانشگاه ايلام، روز اول آبان سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و پس از تحمل بيش از سه ماه انفرادی و شکنجه جسمی از سوی شعبهٔ اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به رياست قاضی حسن بابايی به اتهام محاربه و افساد فی الارض به اعدام محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اعتراض وکلای او برای دادگاه تجديدنظر ارسال شده بود اما در زمستان‌‌‌ همان سال، دادگاه تجديد نظر نيز حکم اعدام را تاييد کرده و حکم برای تجديدنظر نهايی به ديوان عالی کشور ارجاع و در آنجا نيز به تاييد رسيد.

اکنون پس از گذشت بيش از ۶ سال و نيم و باوجود وعده مسئولين قضائی مبنی بر شکسته شدن حکم اعدام، اين زندانی سياسی کرد همچنان در زندان مرکزی سنندج زير حکم اعدام بسر می‌برد.

يکی از بستگان وی در طی گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: «به ما مسئولين زياد قول دادند که حکم اعدام وی شکسته خواهد شد، ولی هيچ‌گاه اين موضوع عملی نشده است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016