پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بحران اوکراین: ناتو حضور نظامی‌ در مرزهای شرقی‌اش را تقویت می‌کند

بی بی سی ـ نیروهای طرفدار روسیه کنترل ساختمان‌های دولتی در تعدادی از شهرهای شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو اعلام کرده است که حضور نظامی اش را در مرزهای شرقی خود در واکنش به 'رفتار خصمانه' روسیه در اوکراین تقویت می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنرس فو راسموسن، دبیر کل ناتو در بروکسل با تاکید بر بازنگری در برنامه‌های دفاعی این سازمان گفت: "ما جنگنده‌های بیشتری در هوا، کشتی‌های بیشتری در دریا و آمادگی ببیشتری روی زمین خواهیم داشت."

آقای راسموسن گفت این تصمیم 'بلافاصله' اجرایی خواهد شد و در صورت لزوم 'اقدام‌های بیشتری در هفته ها و ماه‌های آتی صورت خواهد گرفت.'

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای طرفدار روسیه، کنترل تعدادی از ساختمان‌های دولتی را در شماری از شهرهای و روستاهای شرق اوکراین به دست گرفته‌اند.

دولت اوکراین خبر داده است که یک روز بعد از آغاز عملیات نیروهای دولتی در شهر کراماتورسک، شش خودروی نفربر زرهی اوکراین توسط مخالفان دولت ضبط شده است.

وزارت دفاع اوکراین می گوید این نفربرها به حومه شهر اسلویانسک منتقل شده‌اند و در اختیار افراد یونیفرم‌پوشی هستند که ارتباطی با نیروهای مسلح اوکراین ندارند.

بنابر بعضی گزارش‌ها ممکن است نیروهای اوکراینی با ترک خودروهای نظامی خود به نیروهای هوادار روسیه ملحق شده باشند.

عملیات نیروهای امنتی و نظامی اوکراین در تعدادی از شهرهای شرقی این کشور با هدف بازپس گرفتن ساختمان های دولتی تحت اشغال طرفداران روسیه آغاز شده است.

در شهر دونتسک هم که در هفته های اخیر ناآرام بوده، دفتر شهردار توسط نیروهای مسلح طرفدار روسیه تسخیر شده است.

این نیروها به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که تنها خواسته آنها برگزاری همه‌پرسی در منطقه برای تبدیل اوکراین به فدراسیونی با حقوق و اختیارات محلی بیشتر است.

آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر موقت اوکراین روسیه را به 'صدور تروریسم' به اوکراین متهم کرده است.

فردا پنج شنبه (۱۷ آوریل) نشستی در ژنو با حضور آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو درباره بحران اوکراین برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016