پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسيه: خودداری آمريکا از صدور رواديد برای ابوطالبی نقض تعهدات واشنگتن است

مسکو - ايرنا - وزارت امور خارجه روسيه روز پنجشنبه در بيانيه ای اعلام کرد: خودداری آمريکا از صدور رواديد برای نماينده دائمی جديد ايران در سازمان ملل متحد نقض تعهدات بين المللی واشنگتن است.

به گزارش ايرنا، در بيانيه وزارت خارجه روسيه گفته شده است: تصميم آمريکا مبنی بر عدم صدور رواديد برای حميد ابوطالبی نماينده جديد ايران در سازمان ملل تعجب آور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در بيانيه اضافه شده است: اين اقدام مغاير با تعهدات آمريکا به عنوان کشور ميزبان سازمان ملل است و آن را جز ابزار برای فشار سياسی بر يک کشور عضو اين سازمان نمی توان تلقی کرد.

وزارت خارجه روسيه يادآوری کرده است: مطابق با بند ۴ موافقت نامه مورخه ۲۶ ژوئن سال ۱۹۴۷ ميان سازمان ملل و دولت آمريکا در مورد مکان استقرار نهاد مرکزی سازمان ملل، حکومت فدرال و ايالت ها و مقامهای محلی آمريکا نمی توانند مانع سفر مقامهای کشورهای عضو سازمان ملل شوند.

در بيانيه گفته شده است: در اين سند تاکيد شده است بند ۴ صرف نظر از روابط آمريکا با کشورهای عضو سازمان ملل اعمال می شود.

در ادامه بيانيه وزارت امور خارجه روسيه، در مورد عدم صدور رواديد ابوطالبی خاطرنشان شده است: اين گونه اقدامات آمريکا با توجه به دشوار کردن فعاليت سازمان ملل متحد، موجب نگرانی است.

با اتمام دوره نمايندگی ˈمحمد خزاعیˈ سفير ايران در سازمان ملل متحد، حميد ابوطالبی به عنوان سفير جديد کشورمان در اين سازمان معرفی شد.

در پی معرفی ابوطالبی، ابتدا سنای آمريکا در ۷ آوريل /۱۸ فروردين ماه و سپس مجلس نمايندگان اين کشور در ۱۰ آوريل/۲۱ فروردين با تصويب قانونی با ورود سفير پيشنهادی ايران در سازمان ملل به خاک اين کشور مخالفت کردند.

اين در حالی است که ˈمحمدجواد ظريفˈ وزير امور خارجه کشورمان که به مدت هشت سال نماينده دائم ايران در سازمان ملل بود، از ابوطالبی به عنوان يکی از مجرب ترين، منطقی ترين و با سابقه ترين ديپلمات های ايران و مناسب برای نمايندگی دائم ايران در سازمان ملل نام برده و گفته است که او سابقه سفارت در ايتاليا ، بلژيک و استراليا را دارد و پيش از اين نيز بارها به عنوان ديپلمات جمهوری اسلامی ايران به نيويورک سفر کرده و در جلسات سازمان ملل حضور داشته است.

ˈمرضيه افخمˈ سخنگوی وزارت خارجه هم در واکنش به رفتارهای آمريکا اظهار داشت: رفتار دولت آمريکا در قبال نماينده جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل متحد قابل قبول نيست.

وی افزود: دکتر حميد ابوطالبی گزينه جمهوری اسلامی ايران برای نمايندگی در سازمان ملل متحد است و او در زمره بهترين ديپلمات های جمهوری اسلامی ايران به شمار می رود که در دهه هفتاد (هجری شمسی) بصورت رسمی برای حضور در سازمان ملل متحد، رواديد آمريکا را دريافت کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016