پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پوتين نقش نظاميان روسيه در جدايی کريمه از اوکراين را پذيرفت

یورونیوز ـ ولاديمير پوتين، رئيس جمهوری روسيه، حضور و نقش نظاميان کشورش را در ناآرامی های شرق اوکراين کتمان کرد اما نقش آنان در آماده سازی زمينه برای ضميمه کريمه به خاک روسيه را پذيرفت.

غرب، روسيه تحت رهبری پوتين را به تحريک و حمايت از جدايی طلبان مسلح در شرق اوکراين و دامن زدن به ناآرامی ها در اين کشور متهم می کند.

آقای پوتين اين اتهامات غرب را «کاملا بی ربط» می خواند. رئيس جمهوری روسيه گفت: «هيچ نيروی نظامی روس در خاک شرق اوکراين حضور ندارد، هيج سازمان ويژه و هيچ مربی نظامی.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد جدايی طلبان مسلح شرق اوکراين گفت: «آنان فقط مردم محلی هستند و گواه اين ادعا هم اين است که اين مردم چهره های خود را نمی پوشانند. اين چيزی است که من به شرکای غربی خود گفتم. مردم شرق اوکراين نمی توانند به جای ديگری بروند. آنجا سرزمين آنهاست و بايد با آنها گفتگو شود.»

آقای پوتين اما با بيان اين که نقش روسيه را «در تسهيل شرايط برای آزادی بيان و ارادۀ ساکنان کريمه کتمان نمی کند» و اين نقش را در جلوگيری از ظهور افراط گرايان سلاح بدست و بحرکت در آمدن تانک ها همانگونه که هم اکنون در شرق اوکراين جريان دارد، مهم می داند افزود: «بدلايل فوق، البته، ارتشيان ما پشت نيروهای خودجوش دفاعی کريمه ايستادند و مصمم و حرفه ای و بسيار درست عمل کردند.»

رئيس جمهوری روسيه که برنامه تلويزيونی سالانه اش بطور زنده در سواستوپول کريمه پخش می شد گفت اختيار گسيل نظاميان به اوکراين را دارد اما اميدوار است هيچ وقت از اين اختيار خود استفاده نکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016