جمعه 29 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرواز آمریکایی در فرودگاه مهرآباد + خبر تکمیلی

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده است که یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین نشسته است.

به گزارش خبرنامه گویا٬ نیویورک تایمز مدعی است که این هواپیما که متعلق به بانک یوتا است. دفتر مرکزی بانک یوتا در شهر اوجدن درایالت یوتا است و ۱۳ شعبه در سرتاسر این ایالت دارد. نیویورک تایمز مدعی است این هواپیما٬ که نفشی از پرچم آمریکا بر بدنه خود داشته٬ در محلی بسیار پر رفت و آمد و قابل روئیت در فرودگاه مهر‌آباد فرود آمده است.

دلیل نشستن این هواپیما نامشخص است و گمانه زنی‌های را بوجود آورد.

usPIRI.jpg
در حالی اسناد اداره فدرال هوانوردی آمریکا نشان می‌دهد که هواپیما متعلق به بانک یوتا بوده‌است٬ برت کینگ یکی از مدیران اجرایی این بانک در شهر سالت لیک سیتی می‌گوید: "ما نمی‌دانیم این هواپیما در این ایران چه کار می‌کند." او می‌گوید بانک یوتا به عنوان معتمد کسانیکه سهامدار هستند عمل کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اداره فدرال هوانوردی آمریکا توضیح دیگری در این زمینه نداده است. مقاماتی که در مهرآباد به استقبال این هواپیما رفته‌اند تنها گفتند که این پرواز "وی.آی.پی" بوده است.

اداره کنترل دارایی های خارج از کشور وزارت خزانه‌داری٬ مجری اصلی تحریم‌های ایران٬ از اظهار نظر درباره این هواپیما خودداری کرده است.

به گفته نیویورک تایمز٬ مقامات ایرانی نیز از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرده‌اند. حمید بابایی از سخنگویان هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل به نیویورک تایمز گفته است: " هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارم. شما را به شرکت صاحب آن ارجاع می‌دهم."

اما مقامات سابق دولت آمریکا معتقدند این پرواز حتما نشانه سفر تجاری تایید شده‌ای از سوی دو طرف است و نمی‌تواند نشانه یک ماموریت دیپلماتیک مخفی باشد.

خبر تکمیلی:

واکنش وزارت امور خارجه ایران به خبر فرود یک هواپیمای آمریکایی در تهران

ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر فرود یک فروند هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما حامل یک هیات عالی رتبه از غنا بوده که براساس اعلام دولت این کشور، هواپیمای یادشده در مالکیت آمریکا و در اجاره ریاست جمهوری غنا است.

به گزارش جمعه شب ایرنا، مرضیه افخم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مسافران این هواپیما شامل هیاتی از مقام های غنایی بودند که ریاست آن را برادر رییس جمهوری این کشور به عهده داشت و هیچ یک از خدمه آن آمریکایی نبودند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و غنا به دنبال گسترش مناسبات دوجانبه هستند، خاطرنشان کرد: هفته پیش هیات غنایی برای پیگیری توافقات انجام شده در سفر 2 سال پیش رییس جمهوری این کشور به ایران، به تهران سفر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این هیات غنایی پس از دیدار و گفت وگو با شماری از مقام های کشورمان از جمله حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، روز گذشته (پنجشنبه) تهران را ترک کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016