شنبه 30 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 فروردین» معاون وزیر خارجه ایران: گزینه جایگزین برای ابوطالبی نداریم
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یک فرمانده نظامی ایران خواستار اعزام فردی دیگر به نیویورک به جای ابوطالبی شد

محمد باقرزاده، یکی از فرماندهان نظامی ایران خواستار انصراف وزارت امور خارجه از پیگیری اعزام حمید ابوطالبی، نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ آقای باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفته است محل تدفین یکی از دو برادر آقای ابوطالبی که پیش از این از کشته شدگان گمنام جنگ ایران و عراق بوده، شناسایی شده است.

به گزارش رسانه های ایران، این فرمانده نظامی خواسته "به پاس مقام مادر به ویژه مادر شهیدان فرید و مجید ابوطالبی که اخیرا پس از سال‌ها چشم انتظاری، محل تدفین فرزند عزیزش در تهران شناسایی و مشخص شد"، فرد دیگری به جای آقای ابوطالبی به ماموریت نیویورک فرستاده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای ابوطالبی معاون سیاسی حسن روحانی، است و به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد معرفی شده است اما وزارت خارجه آمریکا گفته است به دلیل حضور آقای ابوطالبی در گروگانگیری دیپلمات های آمریکا در تهران، به او روادید (ویزا) آمریکا داده نخواهد شد.

حمید ابوطالبی می‌گوید فقط در مقطعی درباره آزادی گروهی از این گروگان‌ها، مترجم گروه بوده است. دولت ایران اعلام کرده گزینه دیگری را به جای آقای ابوطالبی برای ماموریت نیویورک معرفی نخواهد کرد و با استناد به قوانین مربوط به پذیرش دیپلمات ها در سازمان ملل، شکایتی را به کمیته مربوطه در این سازمان مطرح کرده است.

همزمان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مصوبه کنگره در ارتباط با شرایط جدید صدور روادید برای سفرای خارجی و نمایندگان کشورها در سازمان ملل متحد را امضا کرده که بر اساس آن عدم صدور روادید آمریکا برای آقای ابوطالبی را بر اساس قوانین آمریکا (و نه توافق های این کشور با سازمان ملل) قانونی می کند.

محمد صالح جوکار، از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران خبر داده که موضوع آقای ابوطالبی روز یکشنبه در این کمیسیون مطرح خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016